رونمایی از کتاب نمایش و آهنگ و فرهنگ ایران زمین

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرگزاری گتاب ایران آیین رونمایی از کتاب نمایش و آهنگ و فرهنگ ایران زمین، مجموعه مقالات و یادکردی از شادروان امیرکاووس بالازاده، روز پنج شنبه 23 دی، در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار می شود.

رونمایی از کتاب نمایش و آهنگ و فرهنگ ایران زمین

این مراسم همزمان با سالگرد درگذشت امیرکاووس بالازاده با حضور تنی چند از اساتید حوزه تئاتر نظیر؛ دکتر سعید اسدی مدیر انتشارات نمایش، بابک معماری مدرس و پژوهشگر حوزه تئاتر، دکتر محمد عارف، دکتر نصراله قادری، دکتر اردشیر صالح پور، دکتر میرعلیرضا دریابیگی و حمید ابراهیمی عضو اصلی هیئت مدیره انجمن مدرسان خانه تئاتر و جمعی از مقامات و مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی، برگزار خواهد شد.

بابک معماری مؤلف و گردآورنده این کتاب با بیان اهمیت شناخت آراءِ و افکار اساتید فقید حوزة تئاتر به منظور انتقال تجربه آن ها به نسل جوان هنری کشور، افزود: مجموعه حاضر، حاصل تلاش و همکاری مستمر یکساله پژوهشی با انتشارات نمایش است که در بخش های مقالات، مصاحبه ها و یادداشت ها در قالب لوح فشرده به صورت چاپ دیجیتال به زیور طبع آراسته شده تا ناگفته هایی را پیرامون شخصیت علمی و عملی استاد امیر کاووس بالازاده نسخه شناس، تعزیه شناس و اسطوره شناس کشورمان، بیان کند.

وی در ادامه شرح داد: در بخش گردآوری مقالات و انجام مصاحبه ها، نیاز به هماهنگی با سازمان و نهادهایی همچون انجمن مفاخر علمی و فرهنگی کشور، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و دیگران بود که این مهم از طریق ایجاد تعاملی سازنده با آنان و کسب مجوزهای لازم، صورت پذیرفت.

معماری در خاتمه ضمن اشاره به اهمیت تکرار پژوهش هایی از این دست، افزود: امید است مجموعه حاضر در کنار سایر آثار پژوهشی دیگر که ادامه تدبیر ماندگار انتشارات نمایش اداره هنرهای نمایشی ست، پلی باشد میان گذشته و آینده هنرهای نمایشی کشورمان تا در بستر این حرکت نوین زمینه ماندگاری نام اساتید حوزة تئاتر فراهم شود.

آیین رونمایی از کتاب نمایش و آهنگ و فرهنگ ایران زمین مجموعه مقالات و یادکردی از شادروان امیرکاووس بالازاده، روز پنج شنبه 23 دی ماه، رأس ساعت 16، در تالار مشاهیر مجموعة تئاتر برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2355

به "رونمایی از کتاب نمایش و آهنگ و فرهنگ ایران زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کتاب نمایش و آهنگ و فرهنگ ایران زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید