سالانه 20 هزار نفر به دلیل مصرف نوعی ماهی در تایلند می میرند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، یک پزشک مدعی شد مصرف یک نوع ماهی در تایلند دلیل اصلی ابتلای هزاران شهروند این کشور به سرطان است.

سالانه 20 هزار نفر به دلیل مصرف نوعی ماهی در تایلند می میرند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، یک پزشک تایلندی عامل اصلی ابتلا به سرطان کبد در میان اهالی مناطق شمال شرقی این کشور را مصرف نوعی ماهی به نام کوی پلا(koi pla) می داند.

مردم این مناطق این ماهی را به صورت کوبیده شده در وعده های غذایی خود استفاده می نمایند که علاوه بر مصرف به عنوان یک ماده غذایی، بخشی از فرهنگ این کشور نیز محسوب می گردد.

بر اساس گزارش شین هوا، این پزشک تایلندی که خود به دلیل مرگ والدینش از سرطان یکی از قربانیان این ماهی است، می گوید:مردم تایلند این ماهی محلی را به صورت خام با ترکیبی از ادویه و لیمو ترش به عنوان غذا مصرف می نمایند.

طبق این گزارش، مصرف خام این ماهی به این دلیل است که پختن آن منجر به دریافت طعم شوری می گردد و به این دلیل به صورت خام استفاده می گردد.

پخت این غذا آسان است و سریع آماده می گردد و در عین حال ارزان و خوشمزه است و در بین مردم بخش هایی از تایلند محبوبیت ویژه ای دارد، اما باعث ابتلا افراد به سرطان کبد و مرگ بیش از 20 هزار نفر در سال می گردد.

این در حالی است که اهالی منطقه ای در شمال تایلند از ماهی کوی پلا به عنوان شام استفاده می کردند و اکنون بالاترین میزان ابتلا به سرطان مجرای صفراوی را در دنیا به خود اختصاص داده اند.

یکی از دلایل اصلی این سرطان یک نوع کرم انگلی است که در منطقه مکونگ تایلند و همچنین در بسیاری از ماهی های رودخانه ای وجود دارد.

این کرم ها پس از ورود به بدن به تدریج مجرای صفراوی را تحت تاثیر قرار می دهد و با متورم شدن خود باعث شکل گیری سرطان می شوند.

طبق این گزارش، از آنجایی که این بیماری پس از پیدا شدن علائم باعث مرگ سریع بسیاری از افراد می گردد، هیچ فردی از ابتلای خود به آن آگاهی پیدا نمی کند.

اعتقاد پزشکان بر این است که مقابله با این مشکل برای مردمی که عادات غذایی به بخشی از فرهنگ آنها تبدیل شده کار مسئله ای است و به سادگی نمی توان بر این مشکل غلبه کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 880

به "سالانه 20 هزار نفر به دلیل مصرف نوعی ماهی در تایلند می میرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 20 هزار نفر به دلیل مصرف نوعی ماهی در تایلند می میرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید