سرمایه گذاری روی انرژی های پاک آب رفت

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بنا بر گزارش سه ماهه بلومبرگ نیوانرژی فاینانس (BNEF)، سرمایه گذاری جهانی روی انرژی های پاک در سه ماهه سوم سال میلادی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش یافت و به 67.8 میلیارد دلار رسید.

سرمایه گذاری روی انرژی های پاک آب رفت

به گزارش خبرنگاران، سرمایه گذاری اروپا بر مبنای سالانه یک درصد رشد کرد و به 13.4 میلیارد دلار رسید در حالی که سرمایه گذاری خورشیدی چین 23 درصد کاهش یافت. آمریکا و ژاپن نیز شاهد افت سرمایه گذاری بودند.

گزارش BNEF یک روز پس از گزارش آژانس بین المللی انرژی منتشر شد که هشدار داد رشد جهانی انرژی های تجدیدپذیر به حد کافی نبوده تا روند افزایش انتشار دی اکسید کربن جهانی را معکوس کند. در نتیجه انتظار می رود در سال 2018 برای دومین سال متوالی رشد کند.

بنا بر پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، بیش از 1000 گیگاوات ظرفیت تجدیدپذیر در فاصله سال 2018 تا 2023 اضافه خواهد شد و پیش بینی برای اروپا بر مبنای مناقصه های جدید و اهداف جوی بلندپروازانه 2030 که اعلام شده است، بالا رفته است.

طبق گزارش BNEF، سرمایه گذاری اروپایی در انرژی پاک در سه ماهه سوم سال جاری که افت سرمایه گذاری در آلمان و انگلیس با هزینه بالاتر در اسپانیا و هلند جبران شد، به میزان یک درصد رشد کرد و به 13.4 میلیارد دلار رسید.

سرمایه گذاری آلمان در پروژه های انرژی پاک 49 درصد بر مبنای سالانه کاهش یافت و به 1.3 میلیارد دلار رسید و سرمایه گذاری انگلیس در انرژی پاک نیز 46 درصد افت کرد و به 2.9 میلیارد دلار رسید.

بنا بر آمار BNEF، در مقابل، اسپانیا بالاترین نرخ سرمایه گذاری سه ماهه از سال 2011 را ثبت کرد که با افزایش 11 برابری، به 1.9 میلیارد دلار بالغ شد. سرمایه گذاری هلند نیز با چهار برابر افزایش، به 1.1 میلیارد دلار رسید.

چین بزرگترین سرمایه گذار در انرژی پاک ماند، اما مجموع هزینه این کشور ثابت بود و در 26.7 میلیارد دلار ایستاد. هزینه چین برای انرژی خورشیدی در این مدت 23 درصد افت کرد و به 14.2 میلیارد دلار رسید.

در گزارش BNEF پیش بینی شده است نصب انرژی خورشیدی جهانی ممکن است در سال 2018 برای نخستین بار کاهش پیدا کند که تحت تاثیر کاهش یارانه چین برای پروژه های خورشیدی داخلی خواهد بود.

در سرمایه گذاری آمریکا نیز شاهد افت بود و با 20 درصد کاهش، به 11.4 میلیارد دلار رسید در حالیکه سرمایه گذاری ژاپن با 21 درصد کاهش، 4 میلیارد دلار بود.

سرمایه گذاری جهانی در انرژی تجدیدپذیر سال گذشته 3 درصد رشد کرد و به 334 میلیارد دلار رسید در حالی که مجموع سرمایه گذاری از سال 2010، به 2.5 تریلیون دلار بالغ شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 163

به "سرمایه گذاری روی انرژی های پاک آب رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری روی انرژی های پاک آب رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید