سفر به چین با چه شرایطی انجام می گردد؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ایسنا/ به سبب خبرهای منتشر شده، این سوال مطرح می گردد که سفر به چین با چه شرایطی انجام می گردد؟

سفر به چین با چه شرایطی انجام می گردد؟

قضیه چیست؟

پروازهای ایران و چین با شیوع ویروس کرونا، پس از یک جنجال طولانی در اسفندماه 98 متوقف شد، هرچند گاهی پروازی برقرار می شد و شرکت هواپیمایی مربوطه اطلاعیه می داد که بنا به خواست دولت و برای انتقال دانشجویان و سایر شهروندان ایرانی، این پروازها را انجام داده یا هواپیما حامل محموله های باری بوده است. این پروازها به مقاصد پکن، شانگ های، گوانجو و شنزن انجام می شد، درحالیکه دولت مصوب نموده بود پروازها بین دو کشور از 11 بهمن ماه 1398 متوقف گردد.

آنالیز اطلاعیه های تنها شرکت هواپیمایی ایرانی که به مقصد چین پرواز دارد، نشان می دهد از 30 تیرماه برابر با 20 جولای هفته ای یک پرواز بین تهران ـ گوانجو (چین) برقرار شده است. اما تنها اشخاصی امکان سفر به این کشور را دارند که اقامت و یا تابعیت چین یا ویزا کاری وتحصیلی معتبر از این کشور داشته باشند.

در تیر شرایط سفر به چین اینگونه اعلام شد:

-انجام تست PCR به وسیله آزمایشگاه های معرفی شده، حداکثر 5 روز قبل از پرواز و ارائه جوابیه منفی در زمان پرواز برای تمام مسافران (ایرانی و غیرایرانی).

-مسافران با ملیت چینی که از این پرواز ترانزیت استفاده می نمایند باید برای دریافت کد سبز سلامت (Green Health Code) به سفارت چین مراجعه نموده و تاییده مربوطه را دریافت نمایند و به کانتر پذیرش در فرودگاه تحویل دهند.

-همراه داشتن ویزای معتبر کشور چین برای مسافران غیرچینی (ویزاهای صادره قبل از تاریخ 27 مارچ 2020 فاقد اعتبار و غیرقابل پذیرش است.)

-تکمیل اظهارنامه بهداشتی الکترونیکی و تحویل در فرودگاه مبدا فقط برای مسافران با ملیت چینی که با این پرواز ایرانی سفر می نمایند.

-همراه داشتن تست کرونا PCR مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و سفارت چین.

چین همچنین اعلام نموده بود: تست کووید 19 در بدو ورود به فرودگاه گوانجو برای تمام مسافران انجام خواهد شد که پس از تعیین شدن پاسخ، به مدت 14 روز قرنطینه برای مسافران از هر ملیتی در هتلهای مورد تایید وزارت بهداشت چین در نظر گرفته شده که هزینه هتل و غذا به عهده مسافر است.

اما در 25 مرداد این شرکت هواپیمایی اطلاعیه دیگری را صادر کرد که نشان می دهد دستورالعمل سفر به چین با اصلاحات و سختگیری هایی همراه شده و یک مرحله آزمایش کووید 19 نیز به آن اضافه شده است؛ چین همراه داشتن و ارائه جواب منفی تست کرونا و همچنین تستهای آنتی بادی سرمی کووید 19 (IgG و IgM) از مراکز آزمایشگاهی را که قبلا توسط سفارت این کشور معرفی شده اند برای تمام مسافران بالای 2 سال (ایرانی و غیرایرانی) که حداکثر 96 ساعت قبل از زمان پرواز صادر شده باشد، الزامی نموده است.

ایران بدنبال تقویت روابط توریستی با چین، در تیرماه سال 98 مقررات ویزا را برای اتباع چینی یکطرفه لغو کرد. چینی ها می توانستند 21 روز بدون ویزا به ایران سفر نمایند، اما شهروندان ایرانی برای سفر به چین باید ویزای این کشور را که به نسبت سختگیرانه صادر می گردد، دریافت نمایند.

وزارت امور خارجه کشورمان چندی پیش بیان کرد: گزینه های ویزا گردشگری و زیارتی تا عادی شدن شرایط در فهرست ویزاهای سامانه ویزا الکترونیکی کشور غیرفعال شده و فعلا ویزای توریستی صادر نمی گردد. وزارت بهداشت و شرکت فرودگاهی نیز اخیرا اعلام نموده اند: ورود ملیتهای خارجی به ایران به انجام تست کووید 19 96 ساعت قبل از پرواز و ارائه نتیجه منفی این تست، مشروط شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1537

به "سفر به چین با چه شرایطی انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به چین با چه شرایطی انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید