معرفی فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین

به گزارش تور ارمنستان ارزان، فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین | Kunming Changshui Airport

کشور پهناور چین پر از استان ها و مناطق مختلفی است که حتی اگر به پکن نیز پرواز کنید و قصد رفتن به مناطقی همچون شمال چین یا چین مرکزی داشته باشید، ناچار به دریافت پرواز دیگری خواهید بود. در نتیجه این بار برای شما گردشگرانی که احیانا در کشور چین می روید، فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین را معرفی می کنیم. در این صورت اگر گذرتان به این فرودگاه افتاد، از قبل با فضاها و امکانات مختلف فرودگاه آشنایی داشته و به هیچ عنوان در این مکان سردرگم نخواهید شد. همچنین یک سری اطلاعات اولیه راجع به تاریخچه فرودگاه و کدهای پروازی آن به شما گردشگران داده می گردد. امیدواریم این مطلب مجله اینترنتی خبرنگاران برای شما مفید باشد. همچنین از سایت خبرنگاران نیز می توانید بلیط هواپیما و کارهای مربوط به سفر خود را به چین خریداری کنید.

معرفی فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

درباره فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین

فرودگاه بین المللی کانمینگ چانگشوی چین به شهر کانمینگ خدمت رسانی می نماید. این شهر در واقع پایتخت ایالت یونان (Yunnan Province) در کشور چین است و با کشورهایی همانند میانمار، لائوس و ویتنام هم مرز است. استان یونان را می توان جنوبی ترین استان کشور چین دانست. این شهر و فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین تا شهرهایی مانند پکن و شانگهای بسیار دور است. بنابراین اگر تور پکن یا تور چین را خریداری می کنید، قطعا برای بازدید از این استان باید از فرودگاه شانگهای و پکن به سمت این فرودگاه دوباره پرواز بگیرید. اگر به تنهایی قصد سفر به شهر کانمینگ را دارید و می خواهید تا از جاذبه های نواحی جنوبی چین دیدن کنید، بهتر است مستقیم به همین فرودگاه پرواز خود را خریداری کنید.

این فرودگاه بین المللی در سال 2012 افتتاح شد و جای فرودگاه قدیمی و بین المللی کانمینگ ووجیبا (Kunming Wujiaba International Airport) را گرفت. تمام ایرلاین ها و فرودگاه های این منطقه از چین همانند ایرلاین های کانمینگ و ایرلاین های شرقی چین و لاکی ایر (Lucky Air) توسط گروه فرودگاه یونان اداره و مدیریت می شوند.

این فرودگاه در حقیقت پلی میان اروپا و این ناحیه از آسیا است و شما را به جنوب و جنوب شرقی قاره آسیا متصل می نماید.

ساخت و ساز فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین به مدت 5 سال و از سال 2006 تا 2011 ادامه داشت و اولین فرودگاه سبز (حامی میحیط زیست و با انرژی های پاک) در چین است.

این فرودگاه تنها در ماه جولای 2012 حدود 16900 هواپیما را به همراه 2.1 میلیون نفر مسافر را مدیریت نموده است. به طور کلی این فرودگاه بین المللی هم اکنون می تواند 560 هواپیما را در طی یک روز مدیریت کند و انتظار می رود که تا سال 2020، بتواند سالانه حدود 38 میلیون مسافر و 950000 تن بار و محموله را جابه جا نماید.

امکانات فرودگاه

ترمینال اصلی فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین توسط یکی از بهترین معماران و یکی از شرکت های مهندسی دنیا طراحی شده است. ساخت کل مجموعه آن در سال 2011 تمام شد و هم اکنون این ساختمان جزو بزرگترین ترمینال های چین است. همچنین ساختمان فرودگاه در میان 5 فرودگاه برتر دنیا قرار گرفته است. سازه های نمایان سالن ترمینال اصلی با رنگی طلایی تزئین شده اند. بیشترین امکانات مسافران را در این ساختمان می توانید در سطح ها و قسمت های B1، L1، L2 و L3 پیدا خواهید کرد. منطقه تجاری ترمینال به 6 ناحیه اصلی تقسیم شده است. در این 6 ناحیه می توانید امکانات و مکان هایی همانند فروشگاه ها، مغازه ها، اسنک فروشی ها، کافی شاپ ها، بانک ها و اداره پست را ببینید.

اگر به این فرودگاه وارد شدید و به دنبال مکانی برای صرف غذا می گشتید، سالن های متعددی برای شما در نظر گرفته شده است. این سالن ها در نزدیکی سالن های ورودی و خروجی پروازهای بین المللی و در طبقه F2 قرار گرفته اند. از دیگر امکانات این مکان می توان به اتاق های یاری های اولیه، اتاق بازی بچه ها، انبار چمدان، خدمات وسایل گمشده و پیدا شده و خدمات بسته بندی وسایل و چمدان ها اشاره نمود.

مسافران می توانند از 77 پل مختلف و همچینین حدود 98 پله متحرک و 34 جهت متحرک برای حرکت در میان قسمت های مختلف و طبقات متفاوت فرودگاه استفاده نمایند.

سیستم باری فرودگاه

سیستم مربوط به چمدان های فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین توسط استانداردهای یاتا طراحی شده است. سیستمی که چمدان ها را آنالیز می نماید، می تواند کوچکترین قطعه از یک چمدان با ابعاد طول 90 سانتی متر و عرض 50 سانتی متر و ارتفاع 20 سانتی متر را آنالیز کند. این سیستم و تکنولوژی به مامور بازرسی این اجازه را می دهد که حتی کوچکترین قسمت های کوچک درون چمدان را ببیند. در نتیجه سیستم ایمنی و بازرسی فرودگاه بسیار پیشرفته و به روز است.

باند های فرودگاه

برای این فرودگاه 2 باند اصلی ساخته شده است. برای شمایی که اولین بار است به این فرودگاه وارد می شوید، از بالا می توانید دو باند موازی با هم را در کنار ساختمان فرودگاه ببینید. در این باندها مخصوصا باند شرقی هواپیمایی همانند ایرباس A330 می نشیند و ابعادی به طول 4500 متر با 60 متر عرض دارند. این ابعاد مربوط به باند شرقی بود اما باند غربی ابعادی کوچکتر از این دارد. باند غربی، 4000 متر طول و 45 متر عرض دارد. سطح باندها آسفالت بوده و دارای پوششی سیلیکونی برای افزایش عمر مفید باندهاست.

اطلاعات کلی فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین

نام فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین: Kunming Changshui International Airport

نوع فرودگاه: همگانی

کد یاتا: KMG

کد ایکائو: ZPPP

ارتفاع از سطح دریا: 2103 متر

ترمینال ها: 2 ترمینال

سایت: kmcsia.com

آدرس: Changshui Village, Guandu District, Kunming

نکته: این فرودگاه در 22 کیلومتری شرق منطقه جنوبی شهر کانمینگ چین قرار گرفته است.

حمل و نقل فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین

چه قصد خروج از فرودگاه را داشته باشید و چه می خواهید که به این مکان برسید، می توانید از شیوه های مختلفی بهره ببرید. روش های متفاوتی برای دسترسی به فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین وجود دارد. می توانید با مترو زیرزمینی، اتوبوس و تاکسی به این مکان برسید. در حقیقت خط شماره 6 مترو شهر کانمینگ، در اولین ایستگاه خود به فرودگاه دسترسی داشته و شما کافیست که از هر کجای شهر که هستید، خود را به آنجا برسانید. همچنین ایستگاه مترو در میان فرودگاه و ایستگاه اتوبوس شرقی قرار گرفته است. فرودگاه جدید با بزرگراهی به طول 13 کیلومتر و همچنین خیابانی به نام S101 به شهر متصل است. این بزرگراه در حقیقت جاده اصلی استان بوده و تمام تاکسی ها و اتوبوس هایی که به فرودگاه می روند، از این بزرگراه می گذرند. در شهر کانمینگ در هر چهار جهت شرق، شمال، غرب و جنوب ایستگاه های اتوبوسی وجود دارد که از هر کدام از آن ها می توانید خود را به فرودگاه برسانید.

  • کرایه تاکسی ها برای هر 3 کیلومتر حدود 11 یوآن است.
  • قیمت و کرایه اتوبوس ها 25 یوآن بوده که هر 50 دقیقه به سمت شهر و از فرودگاه حرکت می نمایند.

بسیاری از ایرلاین های دنیا پرواز مستقیم به این فرودگاه داشته و می توانید به راحتی برای بسیاری از جهتها از جمله سفر به کشورهای همسایه به این استان چین و فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین پرواز داشته باشید. بسیاری از گردشگران و توریست ها از دیدن سقف ورودی آن که به صورت دو بال پرنده طلایی و مشابه پرنده سیمرغ است، تعجب می نمایند. این فرودگاه یکی از شاهکارهای معماری در بین فرودگاه های دنیا محسوب می گردد. اگر به دنبال مناطقی بکر یا کمتر دیده شده در دنیا هستید، می توانید به استان یونان چین و شهر کانمینگ سفر نموده و بهترین خاطرات سفر را برای خود رقم بزنید. امیدواریم که مطلب بالا به همراه عکس هایی که برای شما گذاشته ایم به کارتان بیاید. اگر هتل خود را در شهر کانمینگ رزرو نموده اید، می توانید از هتل درخواست ترانسفر فرودگاهی بدهید.

منبع: airport-technology.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 645

به "معرفی فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه کانمینگ چانگشوی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید