سومین شب از جشنواره موسیقی فجر

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تهران (پانا) - هنرجویان هنرستان موسیقی دختران و گروه دانشگاه هنر اجراهای روز سوم سی وششمین جشنواره موسیقی فجر را به روی صحنه بردند.

سومین شب از جشنواره موسیقی فجر

به گزارش ایرنا، هنرجویان هنرستان موسیقی دختران و گروه دانشگاه هنر اجراهای روز سوم سی وششمین جشنواره موسیقی فجر را به روی صحنه بردند. این اجراها ساعت 17 پنجشنبه (30 بهمن ماه) بصورت مجازی پخش شد.

هنرنمایی هنرستانی ها

یاسمن فرامرزی نژاد، آوا پویا کاشانی، روشا محمد اصغری و ملیکا چمن آرا نوازندگان هنرستان موسیقی دختران در اجراهای هنرستان موسیقی دختران در سی و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بودند.

یاسمن فرامرزی نژاد، دانش آموز پایه دوازدهم، از هفت سالگی نوازندگی پیانو را شروع کرد. او در سال 1390، با انتخاب ساز ابوا به عنوان ساز تخصصی اش، وارد هنرستان موسیقی دختران شد و نوازندگی را نزد منوچهر صَهبایی و پس از آن با یاسمن کیمیاوی ادامه داد.

آوا پویاکاشانی در سال 1381 به دنیا آمد. از شش سالگی با ساز پیانو فراگیری موسیقی را شروع کرد و در دوازده سالگی وارد هنرستان موسیقی تهران شد و در آنجا ساز کنترباس را به عنوان ساز تخصصی برگزید و زیر نظر استاد مهدی کلانتری فراگیری آنرا ادامه داد. او تا به امروز در ارکسترهایی چون ارکستر گروسمان به رهبری سهراب کاشف، ارکستر فیلارمونیک شهرداری تهران به رهبری آرش امینی و ارکستر هنرستان موسیقی همکاری داشته است.

روشا محمداصغری در سال 1384 به دنیا آمد. او نوازنده فاگوت و هنرجوی پایه دهم هنرستان موسیقی است. او در مسترکلاس نصیر حیدریان شرکت نموده و، تا به امروز، با ارکستر کلاسیک هنرستان موسیقی به رهبری سهراب کاشف و ارکستر پایتخت تهران به رهبری شهرام توکلی (1396) همکاری داشته است.

ملیکا چمن آرا فراگیری پیانو را از شش سالگی شروع کرد و پس از آن نزد امیر صراف ادامه داد. از پایه هفتم وارد هنرستان موسیقی شد و هم اکنون در رشته نوازندگی ساز دنیای (پیانو) زیر نظر استاد رافائل میناسکانیان تحصیل می نماید.

در اجراهای هنرجویان هنرستان موسیقی دختران رزیتا امیری نوازنده پیانو و آیدا رجبی نوازنده ویلنسل بودند.

فانتزی شماره 3 در سل ماژور اثر جرج تلمان، موومان های اول و دوم از سونات شماره یک بندتو مارچلو، آرابسک در دوماژور اثر روبرت شومان، ژیک از سوئیت شماره 3 یوهان سباستین باخ در این بخش اجرا شد.

هنرجویان دانشگاه هنر ، هنرمندان جشنواره سی و ششم

عطا رستگار، نازنین سلطانی راد و هلیا سرایداریان نوازندگان ممتاز دانشگاه هنر هستند.

عطا رستگار، نوازنده و مدرس گیتار کلاسیک، در سال 1372 به دنیا آمد. او برگزیده جشنواره های متعددی ا از جمله فجر استان خوزستان 93، مسابقه کشوری نوازنده برتر 96، جشنواره ملی موسیقی جوان 96، 98 و 99 و مسابقه کشوری مگتان 98 است.

نازنین سلطانی راد، فارغ التحصیل هنرستان موسیقی دختران تهران، در حال حاضر دانشجوی کارشناسی موسیقی در رشته نوازندگیِ فلوت در دانشگاه هنر تهران است. او در مسترکلاس های استادانی چون کوشیار شاهرودی، فیروزه نوایی، سعید تقدسی، بریجیت رامسل، ماتیاس زیگلر، نولون بارگن، آندرا لیبرکنخ و باربارا گیسلر شرکت نموده است.

همچنین، تا به امروز با ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر کُر شهر تهران، ارکستر ملی ایران، ارکستر نادر مشایخی، ارکستر جوانان و نوجوانان ایران و کُر فلوت تهران همکاری داشته و در جشنواره جوان در سال 1394 (با کسب رتبه دوم) و سال 1399 (با کسب رتبه سوم) و برنامه بورسیه یاماها در دبی 2018 (به عنوان نوازنده برگزیده ) به اجرای برنامه پرداخته است. وی در حوزه تئاتر نیز به عنوان نوازنده در نمایش های wow و اتاق 1914 فعالیت داشته است.

هلیا سرایداریان در سال 1378به دنیا آمد. او فراگیری پیانو را در هشت سالگی با امیر صوابی شروع کرد و نزد دلبر حکیم آوا، ربکا آشوقیان و رافائل میناسکانیان ادامه داد و در مسترکلاس های استادانی همچون واسیلی شرباکوف و گوتلیب والیش شرکت کرد. او در حال حاضر، دانشجوی کارشناسی نوازندگی دنیای دانشگاه هنر تهران است. از فعالیت های هنری او می توان به شرکت در هشتمین دوره جشنواره موسیقی جوان (با کسب مقام دوم) و نهمین دوره آن (با کسب مقام اول)، چهارمین و پنجمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر، تک نوازی در جشنواره موسیقی صبا (1398) و اجرا در بخش فرهنگی سفارت اتریش اشاره نمود.

در این اجرا قطعاتی از رپرتوار موسیقی کلاسیک دنیا توسط هنرمندان موسیقی دانشگاه هنر اجرا شد.

جشنواره سی و ششم موسیقی فجر در یک نگاه

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش غیر رقابتی میزبان 100 گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی است که برای حضور در جشنواره به وسیله فراخوان ثبت نام کردند، در مرحله نخست 61 گروه انتخاب شدند و در نهایت 10 گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافته اند.

با توجه به همه گیری ویروس کرونا و اضافه شدن بخش رقابتی، جدول برنامه ها تغییرات اجرایی نسبت به جشنواره های قبل دارد. بر اساس تقسیم بندی هیات انتخاب در هر بخش، 40 درصد گروه ها از بخش فراخوان و 60 درصد گروه ها با تایید هیات انتخاب به جشنواره دعوت شدند.

همزمان با این جشنواره و در بخش جنبی، دومین دوره مسابقه موسیقی و رسانه و بخش پژوهشی از 28 بهمن به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد. این رویداد چهارم اسفند، پس از آخرین اجراها در فضای مجازی، با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی، جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه به کار خود سرانجام خواهد داد.

تجلیل از چهار هنرمند موسیقی کشورمان بانو ملیحه سعیدی و آقایان احمد علی راغب، حسن ناهید و محمدرضا اسحاقی گرجی از جمله برنامه های جنبی این دوره از مهم ترین رویداد موسیقی کشورمان خوهد بود.

در دو روز گذشته گروه های ایستم از خراسان، کوئینتت زهی رسپینا به سرپرستی بهزاد عبدی، دوئت ویلا مادلنا از کشور اتریش، کوارتت زهی نماد به سرپرستی ستاره بهشتی و گروه ژاو، گروه خاوران،تریو(JAZZ) از کشور آلمان به سرپرستی تیموفولبرشت، گروه وحید اسداللهی، گروه موسیقی ماهیما به خوانندگی حجت اشرف زاده و کنسرت به یاد استاد به خوانندگی مظفر شفیعی به وسیله سایت رسمی جشنواره موسیقی فجر، سایت انجمن موسیقی ایران و تیوال پخش شد.

در بخش جنبی سی و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر دو نشست پژوهشی با عنوانهای سیر تطور ترانه با سخنان حسن علیشیری و مجید افشاری در تاریخ 28 بهمن و آسیب شناسی موسیقی پاپ در دو دهه گذشته با سخنان دکتر محمدرضا چراغعلی و پدرام کشتکار در تاریخ 29 بهمن ماه از رادیو تبادل نظر پخش شده است.

اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از 28 بهمن شروع شده تا 4 اسفند در سایت های سایت رسمی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر،انجمن موسیقی ایران و تیوال،نواک، تماشا خونه و گپ فیلم پخش می

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1839

به "سومین شب از جشنواره موسیقی فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین شب از جشنواره موسیقی فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید