شعبه ستفا در جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان راه اندازی می شود

به گزارش تور ارمنستان ارزان، دکتر منصور تاجری، رییس جهاد دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر افزود: هدف از راه اندازی شعبه این سازمان در استان سیستان و بلوچستان تجاری سازی علم، تبدیل علم به ثروت و انبوه سازی تولیدات علمی دانشگاهیان در راستای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

شعبه ستفا در جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان راه اندازی می شود

رییس جهاد دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان حمایت از نوآوری های علمی، ایجاد کانون خلاقیت، شکوفایی و نوآوری، راه اندازی کلینیک مشاوره های شغلی، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی کارآفرینی، اجرای طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه کسب و کارهای نوین متناسب با ظرفیت های بومی استان را از عمده برنامه های این سازمان در سیستان و بلوچستان بر شمرد.

دکتر تاجری، با توجه به معضل اصلی استان که همانا بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی است، کمک به اشتغال فارغ التحصیلان را از طریق تهیه و تدوین طرح های تیپ خوداشتغالی، انجام مشاوره های شغلی و سرمایه گذاری ، اطلاع رسانی بازار کار ، ایجاد بانک اطلاعاتی از دانش آموختگان بیکار و ،،، را از جمله اهداف تاسیس این سازمان در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست.

رییس جهاد دانشگاهی برپایی نمایشگاه دایمی محصولات تولیدی دانشجویان و دانش آموختگان ، حمایت از ابداعات و اختراعات، شناسایی نخبگان دانشگاهی، برگزاری ایده شوها، استارتاپ ها و رویدادهای شتاب به گونه ای متفاوت و انتقال این فناوری به کشورهای همسایه را از دیگر برنامه های شعبه تجاری سازی فناوری در جهاد سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

وی گفت: ترویج فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار و ایجاد هلدینگ در راستای پشتیبانی در حوزه بازاریابی و فروش محصولات و خدمات در قالب خوشه ها و شبکه های کسب و کارهای همگن و ناهمگن منطقه ای از برنامه های کوتاه مدت و نظارت و پایش کسب و کارهای ایجاد شده با رویکرد کمک به پایایی و مانایی آنان با تاکید بر افزایش قدرت رقابت آنها از طریق ایجاد و توسعه برند و شبکه فرانچایز استانی در زمره برنامه های میان و بلند مدت ستفای سیستان و بلوچستان در وسعت ملی و فراملی خواهد بود.

رییس جهاد دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان در پایان، از حضور همه دانشجویان و دانش آموختگان و اساتید علاقمند، به ویژه در رشته های کارآفرینی و کسب و کار در دفتر ستفا و ارائه نقطه نظرات کارشناسی استقبال کرد.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1705

به "شعبه ستفا در جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعبه ستفا در جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید