قطر، عربستان، استرالیا و ژاپن کنار بروند، شاید قهرمان آسیا شویم! (تور استرالیا)

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مسعود شجاعی درباره پیوستن خود به تیم فوتبال طرفدار تهران گفت: از این مسئله خیلی مسرور هستم. من تجربه کار کردن با ساکت الهامی را داشتم و باعث افتخارم خواهد بود که با او کار می کنم. ما درک متقابلی نسبت به هم داریم و می دانم الهامی از من چه می خواهد. برترین جمله ای که می توانم بگویم، این است که او خیلی خوب از من بازی می گیرد.

قطر، عربستان، استرالیا و ژاپن کنار بروند، شاید قهرمان آسیا شویم! (تور استرالیا)

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

وی با بیان اینکه پیش تر هم تیمی برخی از بازیکنان طرفدار بوده و با برخی از آنها برای اولین بار همبازی می گردد، توضیح داد: امیدوارم تا انتها فصل به تیم طرفدار یاری کنم و جایگاه بهتری در جدول داشته باشیم. خدا را شکر کنار تیم نساجی تمرین داشتم و فقط دو یا سه روز است که با این تیم تمرین نمی کنم. از لحاظ بدنی مسئله ای ندارم و در برترین فُرمی هستم که می توانم باشم.

هافبک نو طرفدار در پاسخ به این پرسش که آیا فوتبال خود را در صنعت نفت آبادان به انتها می رساند یا خیر، گفت: اگر برخی دوستان ناراحت نمی شوند، با قاطعیت نمی گویم بله. تا زمانی که حس کنم مفید هستم و می توانم در زمین به تیم خودم یاری کنم، فوتبال را ادامه می دهم. بحث آبادان مفصل است و نمی خواهم در این باره صحبت کنم. صنعت نفت چند سال است که با عدم توجه، به حق خودش نرسیده و جایگاهش بالاتر از این هاست. به شهر آبادان ظلم شده؛ به تیم صنعت نفت هم بعلاوه.

شجاعی در خصوص جدایی از تیم نساجی مازندران اعلام کرد: با توجه به اینکه کارم را دوست دارم و عاشق فوتبال هستم، دوست دارم در زمین مفید باشم. وقتی دیدم شاید کادر فنی نساجی به فوتبال من اعتقاد ندارد و از من استفاده نمی گردد، می توانم جای دیگر مفید باشم.

وی درخصوص عملکرد تیم ملی ایران در جام دنیای 2022 قطر عنوان نمود: با تدارکی که برای تیم، بازی های محبت آمیز و جوّ پیش از جام دنیای وجود داشت، تیم ملی نتیجه معقولی گرفت و بهتر از این نمی شد. واقعیت فوتبال ایران همین است و از لحاظ تدارکات خیلی عقب هستیم. از سال 2006 گفته می شد که از گروه مان صعود می کنیم، اما این کار را چگونه انجام بدهیم؟ قرار نیست با سلام و صلوات صعود کنیم.

کاپیتان پیشین تیم ملی ایران در ادامه بیان نمود: بخشی از این موضوع با غیرت بازیکنان انجام می گردد و آنها از جان مایه می گذارند، اما این اتفاق برای همه کشورها می افتد! بخشی از کار، تدارکی است که برای تیم ملی می بینند. همواره یک یا دو ماه قبل از جام دنیای و حتی کمتر، یادمان می افتد که باید برنامه ریزی کنیم. تیم های معمولی و بزرگ دنیا یک سال پس از انتها جام دنیای، برای حضور قوی در دوره بعدی مسابقات و اینکه چه نفراتی از تیم ملی خارج شوند، برنامه ریزی می نمایند.

شجاعی درباره نقش کارلوس کی روش در شکست 6 بر 2 تیم ملی ایران مقابل انگلیس گفت: کی روش سرمربی تیم بود و نمی تواند بی تأثیر باشد. کل تیم در این شکست مؤثر بودند و او هم بخشی از تیم بود. با این حال به نظرم هر فرد دیگری هم سرمربی بود، همین اتفاق می افتاد. ممکن بود هشت گل یا سه گل دریافت کنیم؛ دو گل بیشتر یا سه گل کمتر. نتیجه به دست آمده حاصل برنامه ریزی و مدیریت فوتبال مان بود.

وی در خصوص انتظاری که از قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا می رود، توضیح داد: همه همواره توقع دارند و خودمان شاید همینگونه باشیم، اما جام ملت های آسیا چند ماه دیگر آغاز می گردد و تیم ملی سرمربی ندارد. وقتی تکلیف تیم تعیین نیست، چگونه انتظار (قهرمانی) داریم؟ اگر قطر، عربستان، استرالیا و ژاپن کنار بروند، شاید در این دو ماه اتفاقاتی بیفتد و معجزه گردد تا قهرمان آسیا شویم!

کاپیتان پیشین تیم ملی کشورمان درخصوص لزوم جوانگرایی در این تیم اعلام کرد: بازیکن 19 یا 20 ساله انگلیس از 17 سالگی در لیگ برتر بازی می کرد، اما ما هنوز بازیکن 26 ساله را جوان می دانیم. اطلاع نداشتم که ایران مسن ترین تیم جام دنیای بود، اما الان احتیاجی به این موضوع (جوانگرایی) نیست. اکنون تیم بسیار خوبی در اختیار داریم و همین تیم باید برای جام ملت های آسیا حفظ گردد؛ حالا چند بازیکن اضافه یا کم شوند.

شجاعی درباره اینکه احساس می گردد تیم ملی به جای بازی تدافعی، باید با تغییر دیدگاه به فکر بازی هجومی باشد، عنوان نمود: این دیدگاه از کجا نشأت می گیرد؟ من به هیچ مربی یا تیمی جسارت نمی کنم، اما شما لیگ برتر ایران را دنبال می کنید و کیفیت و سرعت بازی ها و کیفیت زمین را می بینید. زمانی که در ایران بازی نمی کردم، می گفتند استادیوم آزادی برترین زمین ایران را دارد که همان زمان گفتم زمین این استادیوم هم استاندارد نیست.

وی با تمجید از زیرساخت های فوتبالی کشور قطر بیان نمود: وقتی تیمی به لیگ ستارگان قطر صعود می نماید، زمینی دارد که چمن آن بهتر از زمین های استادیوم های ماست. با این حال ما اندر خم یک کوچه هستیم. این موضوع از لیگ ما نشأت می گیرد و اگر کیفیت لیگ ما بالا برود، تیم ملی بهتری خواهیم داشت.

کاپیتان پیشین تیم ملی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا دراگان اسکوچیچ در زمان سکانداری نیمکت ملی پوشان، صحبتی با او برای کاپیتانی تیم ملی نموده بود یا خیر، گفت: خیر صحبتی نشد. قبل از آغاز تمرینات تیم ملی با اسکوچیچ جلسه خصوصی داشتم که بحث خاصی در میان نبود. او درباره برخی بازیکنان و برنامه ها صحبت کرد و همه چیز طبیعی بود.

شجاعی در خصوص دودستگی میان بازیکنان تیم ملی در آستانه جام دنیای قطر گفت: این مسئله در جام دنیای خیلی دیده نمی شد و هیجان جام دنیای، همه چیز را تحت پوشش قرار داده بود. اگر این اتفاقات نمی افتاد، خیلی بهتر از این می شد. چنین مسائلی در همه کشورها پیش می آید؛ در کشور ما بیشتر!

وی در انتها گفت: از رضا حدادیان (مالک باشگاه نساجی) به صورت ویژه تشکر می کنم. او انسانی حسابی، بزرگ، شریف و بی چشمداشت است که برای اعتلای تیم زحمت می کشد. برترین ها را برای او و نساجی آرزو می کنم. 1.5 سال فوق العاده در نساجی داشتیم و از طرفداران و بازیکنان این تیم و خبرنگاران قائمشهر خیلی تشکر می کنم. آنها در دو بازی به صورت محدود به استادیوم آمدند و خیلی دوست داشتم آنها را می دیدم که نشد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2541

به "قطر، عربستان، استرالیا و ژاپن کنار بروند، شاید قهرمان آسیا شویم! (تور استرالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر، عربستان، استرالیا و ژاپن کنار بروند، شاید قهرمان آسیا شویم! (تور استرالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید