قلب طنزنویس دیار اورامان از تپش ایستاد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کرمانشاه، زنده یاد فتاحی اهل روستای شوشمی از توابع بخش نوسود در شهرستان پاوه بود که سال ها با نوشته های خود به فرهنگ و ادبیات اورامانات خدمت کرد.

قلب طنزنویس دیار اورامان از تپش ایستاد

در سال های اخیر سه کتاب به زبان کردی (گویش هورامی) از این معلم بازنشسته و داستان نویس فعال، چاپ شده و در دسترس علاقه مندان به فرهنگ و ادبیات کردی قرار گرفته بود.

ترجمه اشعار دوبیتی باباطاهر همدانی به زبان هورامی شامل ترجمه 350 دوبیتی در 159 صفحه و کتاب چریکه اهورایی شامل ابیات و مجموعه آوازهای هورامی از آثار فتاحی بود که در سال های گذشته منتشر شد.

وی در آذرماه امسال نیز کتاب فه ته را به عنوان اولین کتاب طنز خود به گویش هورامی منتشر کرد. این کتاب مشتمل بر 48 داستان طنز است.

فتاحی از پایه گذاران و اعضای هیات موسس انجمن فرهنگی ادبی میرزا احمد داواشی شهرستان روانسر بود و در بسیاری از همایش ها و برنامه های مختلف در استان های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی به عنوان سخنران و کارشناس حضور پیدا می کرد.

در پی درگذشت این نویسنده دیار اورامانات، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه طی پیغامی فقدان وی را تسلیت گفت.

در پیغام بهرام فاضلی آمده است:

وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ * الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

خانواده محترم فتاحی و فرهیختگان صاحب قلم اورامانات خبر تألم بار درگذشت معلم بااخلاق، شاعر و نویسنده هنرمند، شادروان مرحوم مغفور ولی فتاحی، موجب تأسف همگان شد. خداوند آن فقید سفر نموده را در جوار رحمت خویش قرین آمرزش و آرامش کند و بازماندگان و سوگواران را به پاداش صبر جمیل شان به اجری جزیل پاداش دهد. در سوگ شما عزیزان شریک هستیم و این ضایعه را خدمت همگان تعزیت عرض می نماییم.

خبرنگاران این ضایعه را به دوستداران و فعالان حوزه زبان و ادبیات کردی تسلیت می گوید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1859

به "قلب طنزنویس دیار اورامان از تپش ایستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلب طنزنویس دیار اورامان از تپش ایستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید