مروری بر زندگی و آثار مهدی سحابی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تهران (پانا)- مژده طباطبایی مدیر گالری مژده از برپایی نمایشگاه مروری بر زندگی و آثار زنده یاد مهدی سحابی در موزه هنرهای معاصر تهران اطلاع داد.

مروری بر زندگی و آثار مهدی سحابی

به گزارش روابط عمومی گالری مژده، مژده طباطبایی مدیر گالری مژده از برپایی نمایشگاه مروری بر زندگی و آثار زنده یاد مهدی سحابی در موزه هنرهای معاصر تهران اطلاع داد و گفت: این نمایشگاه با همکاری گالری مژده و خانواده سحابی در مرداد ماه 1400 افتتاح می گردد. گالری مژده در طی بیست و دو سال فعالیت خود، همیشه دغدغه هنر و فرهنگ این مرز و بوم را داشته و درصدد بوده است تا هنرمندان این سرزمین هرچه بهتر شناخته شوند و به هنر آن ها ارج نهاده گردد. به همین منظور گالری مژده در 24 آبان 98 همزمان با دهمین سال درگذشت هنرمند زنده یاد مهدی سحابی با همکاری و حمایت خانواده سحابی، بزرگداشتی درخور این هنرمند در مکان گالری برگزار کرد که به فاصله یک هفته پس از آن نمایشگاهی از آثار دیده نشده این هنرمند هم در گالری مژده برگزار گردید.

وی که خود کیوریتوری نمایشگاه مهدی سحابی در موزه هنرهای معاصر تهران را به عهده دارد، افزود: از همان روز ها ایده ای برای برگزاری نمایشگاه زنده یاد سحابی در موزه هنر های معاصر تهران، به ثمر رسید و مراحل آماده سازی این نمایشگاه شروع شد که اکنون، پس از دو سال کوشش شبانه روزی در مرداد ماه 1400 نمایشگاه آثار زنده یاد مهدی سحابی در محل موزه هنرهای معاصر میزبان علاقمندان خواهد بود

طباطبایی بیان نمود: در این نمایشگاه بیش از 150 اثر از مجموعه های مختلف این هنرمند چندوجهی به نمایش در می آید که با کوشش از مجموعه داران اقصی نقاط جهان گردآوری شده است،

وی افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه، کتابی با اسم مروری بر زندگی و آثار مهدی سحابی به همت گالری مژده و گروهی از منتقدین، پژوهشگران، اساتید دانشگاه، و متخصصین حوزه هنر و ادبیات رونمایی می گردد، شایان توجه است که کتاب یاد شده شامل 310 اثر از آثار تجسمی زنده یاد مهدی سحابی در زمینه های نقاشی، مجسمه، نقش برجسته، و عکاسی در کنار بیش از ده مقاله علمی-پژوهشی است .

مدیر گالری مژده گفت: در طول برگزاری این رویداد که قریب یک ماه در موزه هنرهای معاصر تهران دایر خواهد بود چند نشست تخصصی با حضور مهمانان و سخنرانان صاحب نظر خواهیم داشت که صندلی هنری ادبی مهدی سحابی را تبیین خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2099

به "مروری بر زندگی و آثار مهدی سحابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر زندگی و آثار مهدی سحابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید