پرواز با هواپیمای سوم، عکس

به گزارش تور ارمنستان ارزان، در فضای پُر تنش سیاسی سراسرِ لبنان، در گوشه ای از محله حارة حریک ضاحیه جنوبی بیروت، عده ای از نویسندگان و علاقه مندان به فرهنگ و ادب گردهم آمدند تا رُمان الطائرة الثالثة هموطن مان مریم میرزاده را رونمایی و نقد نمایند.

پرواز با هواپیمای سوم، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر عباس خامیه یار رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، رُمان (الطائرة الثالثة) هواپیمای سوم در 221 صفحه تالیف و از سوی انتشارات فیلوسوفیا منتشر شده است. این رُمان حاوی مجموعه داستان هایی از حقیقت موجود میان انسان هاست که فراتر از مرزهای جغرافیایی سخن می گوید. مواضعی دردناک از واقعیت زندگی انسان ها و احساسات آنها، که هریک از این داستان ها از زبان یک شخصیت مختلف حکایت شده است.

25 داستان کوتاه و 23 متن حاصل کار میرزاده در این رُمان است.

هواپیمای سوم تازه ترین اثر این بانوی ایرانی است که به زبان عربی منتشر می گردد. پیش از این نیز آثار دیگری از وی همچون رمان های عروس الحرب - عروس جنگ و الشای الأخیر - چای آخر، دو مجموعه شعر انا لا أذکر .. لقد کان حلماً - آن را به یاد ندارم .. آن یک رؤیا بود و صلاة الوردة - نیایش گل منتشر شده است.

مریم میرزاده که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تسلط کامل دارد، یادداشت ها و مقالات ادبی و برگردان های دیگری هم داشته است. وی علاوه بر برگردان کتاب ما و اقبال، ترجمه کتاب هبوط زنده یاد دکتر علی شریعتی که اخیراً توسط دار الأمیر لبنان منتشر و با حضور نخبگان، نویسندگان و اصحاب رسانه رونمایی شد، را نیز عهده دار بوده است.

وی دختر سیدنورالدین میرزاده مترجم کشور است.

دکتر عباس خامه یار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت در آیین رونمایی این کتاب گفت: از اینکه در این شرایط سخت و بحرانی در جمع ادیبان و فرهیختگان حضور دارم، خرسندم. مریم میرزاده را نه صرفاً یک مترجم و نویسنده توانمند که یک خواننده توانمندتر و مطالعه کننده عمیق و ژرف نگر می دانم.

وی گفت: فراملیتی بودن رمان را نقطه قوت آن می دانم. معتقدم ما از هویت واحدی به نام هویت اسلامی برخورداریم، همچنان که غربی ها و مسیحیان و دیگران از این هویت برخوردارند؛ هویت اسلامی هویت مشترکمان است اما با ذائقه ها و چاشنی های گوناگون فارسی و عربی و... لذا بهره گیری صاحب اثر از واژگان و ادبیات فرامنطقه ای و فراملیتی و سیر در فرهنگ ملت های همجوار، نقطه قوت رمان است و نه ضعف آن.

دکتر خامه یار در خاتمه گفت: آرزو می کنم پرواز سی امین هواپیما و نه سومین را بر فراز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که آن را همواره یک رویداد عظیم فرهنگی می خوانم، ببینیم.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 894

به "پرواز با هواپیمای سوم، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز با هواپیمای سوم، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید