لاوروف: تنش ها در حال افزایش است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در نشست هیئت وزرای خارجه روسیه و بلاروس، بیان نمود که به علت چالش ها و تهدیداتی که در زمینه منع اشاعه هسته ای و کنترل تسلیحات جهانی ظهور می یابند، تنش ها در حال افزایش هستند.

لاوروف: تنش ها در حال افزایش است

وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت: ضروری است که درباره شرایط مرتبط با عدم اشاعه هسته ای، خلع سلاح و کنترل تسلیحات، بحث و مصاحبه کنیم. تنش ها و تردیدها در حال افزایش هستند، چرا که چالش ها و تهدیدهای نو ظهور می یابند. در بحبوحه افزایش عوامل سیاسی و نظامی که ثبات راهبردی جهانی را تضعیف می کند، تلاش ها برای تخریب سیستم موجود توافقات بین المللی در مورد کنترل تسلیحات، ادامه می یابد.

به گفته وی، مسکو و مینسک خواستار بازگرداندن اعتماد و گفت وگوهای سازنده در منطقه اروپا-آتلانتیک هستند تا از مسابقه تسلیحاتی و افزایش فعالیت های نظامی که ممکن است به منافع امنیتی بلندمدت کشورهای منطقه آسیب وارد کند، جلوگیری شود.

لاوروف در این زمینه افزود: ما به تلاش ها برای هماهنگ کردن گام هایمان، به ویژه در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) و کشورهای مستقل مشترک المنافع، اهمیت زیادی می دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2233

به "لاوروف: تنش ها در حال افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: تنش ها در حال افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید