روسیه: نگران دخالت بیگانگان در بلاروس هستیم

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین، در پاسخ به این سوال که آیا هدف از ناآرامی های بلاروس، تضعیف روسیه است؛ گفت: فقط می توانم آنچه را پیشتر گفته ام، تکرار کنم. قطعاً همچنان درباره بعضی نشانه های مستقیم و غیرمستقیم مداخله بیگانگان در مسائل بلاروس نگران هستیم. این اقدام از جانب ما پذیرفتنی نیست و از همه می خواهیم حل این مسئله را به مردم بلاروس بسپارند.

روسیه: نگران دخالت بیگانگان در بلاروس هستیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این مقام روس ادامه داد: مسکو هیچ کانال ارتباطی با اپوزیسیون بلاروس ندارد و هنوز نمی دانیم خواسته آنها چیست. قصدی برای مداخله نداریم.

این درحالی است استفان بیگون معاون وزارت خارجه آمریکا، راهی لیتوانی است تا با سوتلانا تسیخانوسکایا رهبر فراری اپوزیسیون بلاروس، دیداری داشته باشد. او همچنین سفری به روسیه خواهد داشت.

این اقدام بیگون حاکی از آن است که آمریکا نیز می خواهد در کنار اتحادیه اروپا، نقشی فعال تر یا به عبارت بهتر، مداخله جویانه تر در تحولات بلاروس ایفا نماید که این روزها درگیر اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری است.

اتحادیه اروپا در حمایت از معترضان، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را که به پیروزی الکساندر لوکاشنکو برای ششمین دور متوالی منجر شد، زیر سوال برده است حال آنکه آمریکا نیز نظر مشابهی دارد.

اما روسیه، اعتراضات خیابانی بلاروس را امری داخلی تلقی می نماید و می گوید اگر بخواهیم چنین موضوعی را بین المللی کنیم، باید در شورای امنیت هم جایی برای رسیدگی به خشونت پلیس در برخی کشورهای غربی (به طور ویژه آمریکا)، باز کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1533

به "روسیه: نگران دخالت بیگانگان در بلاروس هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: نگران دخالت بیگانگان در بلاروس هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید