روسیه خطاب به آمریکا: تاریخ را تحریف نکنید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام نموده است که گفتگوهای جدی را با مقامات آمریکایی در ارتباط با اعتراض به پیغام تبریک اخیر واشنگتن به مناسبت روز پیروزی دنبال نموده است.

روسیه خطاب به آمریکا: تاریخ را تحریف نکنید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزارت خارجه روسیه در این ارتباط با اشاره به پیغام تبریک اخیر دولت آمریکا به مناسبت روز پیروزی در جنگ جهانی دوم اعلام نموده که این نوع پیغام و این گونه کوشش ها با هدف تحریف تاریخ پیروزی بر نازیسم و مشارکت قاطعانه ما در این رویداد اجرا شده است.

وزارت خارجه روسیه همچنین با انتقاد از پیغام اخیر آمریکا به مناسبت پیروزی در جنگ جهانی دوم گفته است که ما نمی توانیم اظهارات منتشر شده از سوی کاخ سفید در ارتباط با پیروزی بر نازیسم که در آن فقط به مشارکت آمریکا و انگلیس اشاره شده بود را نادیده بگیریم.

مسکو همچنین از واشنگتن خواسته است تا تاریخ را بازنویسی و تحریف نکند.

روز گذشته و به مناسبت خاتمه جنگ جهانی دوم، کاخ سفید در توئیتی بدون اشاره به نقش اتحاد جماهیر شوروی در خاتمه این جنگ، نوشته بود روز هشتم ماه می سال 1945 آمریکا و انگلیس بر آلمان نازی پیروز شدند.

این اقدام آمریکا موجب خشم روسیه شده به طوری که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیغام تبریک توئیتری کاخ سفید به مناسبت خاتمه جنگ جهانی دوم را که در آن اشاره ای به نقش کشورش نشده است، توهین آمیز خوانده و اعلام نموده بود که مسکو نمی تواند با این اشتباه کنار بیاید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1345

به "روسیه خطاب به آمریکا: تاریخ را تحریف نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خطاب به آمریکا: تاریخ را تحریف نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید