مردم چه کشورهایی بیشتر از همه سفر می کنند؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، کشورهایی که بیشتر سفر می کنند

تا به حال شده که با خود فکر کنید کشورهایی که بیشتر سفر می کنند کدام ها هستند و مردم آن ها چطور سفر کردن را به عنوان یک عضو جدای ناپذیر از زندگی خود قبول کرده اند؟ تحقیق جدیدی از شرکت تیمتریک به این موضوع پرداخته است و کشورهایی که چه داخلی و چه خارجی بیشتری سفر را داشته اند، آورده است اما قبل از آنکه با هم به سراغ کشورهایی که بیشتر سفر می کنند برویم، پیش خود حدس بزنید که آن ها چه کشورهایی هستند و در انتها ببینید که حدستان درست بوده یا خیر. با خبرنگاران همراه باشید.

مردم چه کشورهایی بیشتر از همه سفر می کنند؟

1- فنلاند

بله… یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی فنلاند است که مردم آن خوش سفرترین مردم جهان محسوب می شوند. طبق تحقیقات نشان داده شده است که به طور میانگین هر فنلاندی 7.5 سفر در طول سال انجام می دهد که این سفرها ممکن است داخلی و یا خارجی باشند. فنلاندی ها عاشق سفر کردن و علاقمند به تجربه فرهنگ های گوناگون هستند و مسافرت را یکی از تفریحات ضروری هر زندگی و نیاز هر شخص می دانند. حالا ببینیم رتبه های بعدی این لیست به چه کشورهایی اختصاص داده می شود.

2- آمریکا

دومین مورد از لیست ما آمریکایی ها هستند که رکورد سفر درون کشوری را به خود اختصاص داده اند. آن ها در سال و در تعطیلات مختلف به طور میانگین 6.7 سفر دارند که البته بیشتر آن ها سفرهای داخلی است. به همین ترتیب آن ها سفرهای خارجی کمتری نسبت به سفرهای داخلی دارند و طبق آمار سال 2013 از هر 5 آمریکایی، 1 نفر به سفر خارجی می رود. جالب است بدانید که کمتر از نصف مردم آمریکا حتی پاسپورت هم ندارند.

3- سوئد

سومین رتبه نیز به یکی از کشورهای شمال اروپا و حوزه اسکاندیناوری تعلق دارد که آن هم سوئد است. مردم سوئد هم علاقه زیادی به سفر و تفریحات این چنینی دارند به طوری که طبق تحقیقاتی که روی سوئدی ها اجرا شده است، هر شخص سوئدی به طور میانگین 1.5 سفر خارجی و 4.4 سفر داخلی را سالیانه انجام می دهد که همین هم آن ها را به یکی از خوش سفرترین مردم جهان تبدیل کرده است.

4- دانمارک

گویا کشورهای حوزه اسکاندیناوی خیال ندارند که جای دیگر کشورها را در این لیست باز کنند. به چهارمین مورد از کشورهایی که بیشتر سفر می کنند می رسیم که آن هم دانمارک است. نکته جالب توجه این است که طبق پژوهش هایی که اجرا شده، از هر 6 خانواده دانمارکی، یکی دارای خانه ای در نقطه دیگری از کشور است. به همین دلیل آن ها سفرهای داخلی زیادی انجام می دهند و البته سفرهای خارجی را نیز فراموش نمی کنند. دانمارکی ها در سال تقریبا 3.9 سفر داخلی انجام می دهند و به طور میانگین 5.3 سفر (چه داخلی و چه خارجی) در طول یک سال، جزو برنامه آن ها قرار گرفته است.

5- نروژ

همه کشورهای حوزه اسکاندیناوی در میان کشورهایی که بیشترین سفر را دارند قرار گرفته و آخرین آن ها نروژ است. نروژی ها در سال به طور میانگین 5.2 سفر می کنند که می تواند سفری داخلی یا خارجی باشد. یک تحلیلگر صنعت توریسم به نام آرنی ون گروسن (Arnie van Groesen) اینطور می گوید:

مردم کشورهای حوزه اسکاندیناوی از لحاظ مالی بیشتر قادر به سفر کردن هستند، آن هم به خاطر درآمدهای نسبتا بالایی است که دارند و همچنین نرخ بیکاری که تقریبا نزدیک صفر است. هزینه زندگی در این کشورها زیاد است و به همین دلیل سفر خارجی برای آن ها ارزان تر در می آید و به اصطلاح ارزش پولشان بیشتر می شود.

6 و 7- به طور مساوی، هنگ کنگ و نیوزیلند

رتبه 6 و هفت به طور مساوی به دو کشور هنگ کنگ و نیوزیلند تعلق می گیرد.

منطقه خود مختار هنگ کنگ که در جنوب چین واقع شده، مردمانی عاشق سفر دارد که توانسته اند این رتبه را در میان این همه کشور در جهان به خود اختصاص دهند. مردم هنگ کنگ همگی عاشق سفر به خارج از کشور هستند به طوری که نرخ سفرهای داخلی تقریبا صفر (0.03) است. اما این مردم در طول سال به طور میانگین 4.3 بار سفر خارجی دارند.

مردم نیوزیلند نیز جزو آن دسته از افرادی هستند که سفر کردن را بخشی جدای ناپذیر از زندگی خود می دانند. تحقیقات نشان می دهد که آن ها به طور میانگین 4.3 بار در سال سفر می کنند که دقیقا شبیه آماری است که در مورد هنگ کنگ داریم. البته سفرهای آن ها برعکس هنگ کنگی ها بیشتر داخلی است (3.8) و سفرهای خارجی آن ها نرخ کمتری (0.5) دارد.

8- کانادا

رتبه 8 را یکی از وسیع ترین کشورهای جهان یعنی کانادا به خود اختصاص داده است. مردم این کشور که هم به سفرهای خارجی و هم داخلی علاقه زیادی دارند، کاری کرده اند که کانادا با داشتن به طور میانگین 1 سفر خارجی و 3.2 سفر داخلی، در این رده قرار بگیرد. مردم کانادا بسیاری از سفرهای خود را به شهرهای مختلف و جاذبه های طبیعی بی نظیری که این کشور دارد، اختصاص می دهند و هرگز سفر را با چیز دیگری عوض نخواهند کرد.

9- استرالیا

استرالیایی ها از دیگر مردمی هستند که علاقه زیادی به مسافرت دارند. آن ها در زمان ها اضافه و تعطیلاتی که دارند، ترجیح می دهند که سفر را در اولویت خود بگذراند. مردم استرالیا مانند مردم نیوزیلند، بیشتر تمایل به سفرهای داخلی دارند و بسیار بیشتر سفرهای خارجی آن را انتخاب می کنند. به طور میانگین هر استرالیایی در طول سال 3.4 سفر داخلی و 0.4 سفر خارجی را تجربه می کند و همین موضوع هم آن ها را در جایگاه نهم لیست ما قرار داده است.

10- فرانسه

از دیگر کشورهایی که بیشتر سفر می کنند و علاقمند به این تفریح تفکیک ناپذیر از زندگی هستند، مردم فرانسه می باشند. آن ها نیز سفرهای داخلی را به سفرهای خارجی ترجیح می دهند که احتمالا به دلیل تنوع زیستگاهی و جاذبه ای (از پیست اسکی گرفته تا زمین های پست و سرسبز) می باشد. مردم فرانسه به طور میانگین سالیانه 3.1 سفر داخلی و 0.4 سفر خارجی انجام می دهند.

منبع: traveller.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2329

به "مردم چه کشورهایی بیشتر از همه سفر می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم چه کشورهایی بیشتر از همه سفر می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید