مشخصات کلیدی گوشی گیمینگ پوکو F4 GT فاش شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ردمی اوایل این ماه از گوشی گیمینگ نو خود با نام ردمی K50 در کشور چین رونمایی کرد. انتظار می رود که این گوشی هوشمند با نام پوکو F4 GT در بازارهای خارج از چین رونمایی و در اختیار علاقمندان به گوشی های گیمینگ قرار بگیرد. پوکو یا ردمی تا به امروز هیچ یک از اطلاعات مربوط به این گوشی هوشمند نو را منتشر نکرده اند، اما انتظار می رود طی هفته های آینده در بازار های جهانی شاهد رونمایی از پوکو F4 GT گیمینگ باشیم. در حالی که ما منتظر اعلام تاریخ رونمایی رسمی این گوشی هوشمند هستیم، برخی از مشخصات و اطلاعات فنی این گوشی نو در فضای مجازی دست به دست می شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مشخصات کلیدی گوشی گیمینگ پوکو F4 GT فاش شد

به همین علت، افشاگری به نام Yogesh Brar برخی از مشخصات کلیدی گوشی نو پوکو را منتشر کرده که قطعاً می تواند نظر گیمر های زیادی را به خود جلب کند. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، گوشی هوشمند پوکو F4 GT احتمالاً از یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن Full HD+ بهره می برد. از آنجایی که این گوشی همان ردمی K50 گیمینگ است، پس احتمال دارد که مجهز به یک نمایشگر صاف باشد.

قلب تپنده این گوشی گیمینگ را پردازنده پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام تشکیل می دهد که عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. باید خاطر نشان کنیم که برای این چیپست از معماری نو ARMv9 استفاده شده و همچنین اولین تراشه 4 نانومتری کوالکام به شمار میرود. پردازنده این تراشه مطابق معمول از 3 بخش تشکیل شده که اول از همه باید به هسته اصلی یعنی Cortex-X2 اشاره کنیم که سرعت 3.0 گیگاهرتز را ارائه می کند. همچنین در کنار آن 3 هسته Cortex-A710 با سرعت 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف A510 با سرعت 1.8 گیگاهرتز تعبیه شده است. پردازنده گرافیکی این تراشه به لطف بهره گیری از معماری نو نسبت به نسل قبلی 30 درصد عملکرد بهتری ارائه می دهد و تا 25 درصد انرژی کمتری مصرف می کند. بنابراین می تواند نیاز کاربران گیمر را در این گوشی هوشمند مرتفع سازد.

این افشاگر ادعا کرده که پردازنده این گوشی هوشمند را در بازار های جهانی 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می کنند. لازم به ذکر است که حافظه این گوشی گیمینگ نو از نوع UFS 3.1 خواهد بود. منبع تغدیه این گوشی هوشمند را باتری با ظرفیت 4700 میلی آمپر ساعت تشکیل می دهد که از شارژری با سرعت شارژ 120 واتی پشتیبانی می کند. بنابراین کاربران خیلی برای شارژ شدن گوشی هوشمندشان منتظر نخواهند ماند.

روی پنل پشتی پوکو F4 GT یک سیستم دوربین سه گانه دیده می شود که لنز اصلی آن را دوربین 64 مگاپیکسلی IMX686 سونی تشکیل می دهد. در کنار این لنز اصلی، یک لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید و یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز دیده می شود. همچنین یک لنز سلفی 20 مگاپیکسلی IMX596 سونی در قسمت بالایی نمایشگر این گوشی تعبیه شده که کاربران از آن می توانند برای گرفتن عکس های سلفی و برقراری تماس های ویدیویی بهره ببرند.

باید اشاره کرد روی بدنه این گوشی همانند ردمی K50 گیمینگ، دکمه های فیزیکی مختص گیمینگ تعبیه شده تا گیمرها با تجربه کاربری مجذوب کننده تری روبرو شوند. احتمال اینکه این پوکو F4 GT با سیستم عامل اندروید 12 روانه بازار شود بسیار کم است، اما می توان امیدوار بود که با رابط کاربری MIUI 13 در اختیار کاربران قرار بگیرد. در مورد قیمت این گوشی اطلاعات معتبری هنوز منتشر نشده اما گفته می شود که این گوشی هوشمند با قیمت بیشتری نسبت به ردمی K50 گیمینگ که 3299 یوان قیمت داشت برای فروش روانه بازارهای جهانی شود.

در سرانجام بد نیست یادآوری کنیم که نسل قبلی این گوشی یعنی پوکو F3 GT اوایل مرداد ماه امسال در کشور هند رونمایی شد. پوکو F3 GT از نمایشگر امولد 6/67 اینچی 120 هرتزی با رزولوشن FHD+ بهره می برد و در ضمنً از استاندارد HDR10+ هم پشتیبانی می کند. این گوشی مبتنی بر بدنه شیشه ای و فریم آلومینیومی است و به لطف شیشه محافظ گوریلا گلس 5 از نظر دوام حرف زیادی برای گفتن دارد. از نظر دوربین هم باید بگوییم که پوکو F3 GT از یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی بهره می برد.

منبع: Mysmartprice

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2364

به "مشخصات کلیدی گوشی گیمینگ پوکو F4 GT فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات کلیدی گوشی گیمینگ پوکو F4 GT فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید