میکسدزون کجاست؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: اگر تا به حال کلمه میکسدزون به گوشتان نخورده است در این گزارش همراه ما باشید تا با این کلمه عجیب و غریب و اینکه به چه مکانی گفته می گردد بیشتر آشنا شوید.

میکسدزون کجاست؟

به گزارش خبرنگاران، کلمه میکسدزون (به انگلیسی mixed zone) راهروهایی است که در حد فاصل رختکن و محل توقف اتوبوسورزشکارانقرار دارد که علاوه بر این محل مصاحبه خبرنگاران با بازیکنان و کادر فنی تیم ها نیز در این محل اتفاق می افتد.

در بیشتر فدراسیون های ورزشی جهان عبور ورزشکاران و کادرفنی جهت مصاحبه با رسانه ها از میکسدزون اجباری است.

ماده 32 آئین نامه تازه مسابقات فوتبال در ایران به این موضوع تاکید نموده است :مسئولین، پرسنل، مربیان و بازیکنان باشگاه میزبان و میهمان در خاتمه مسابقه باید در راستا خود از رختکن به سمت اتوبوس حامل تیم، از ناحیه میکسدزون عبور نمایند. اما در ادامه جریمه ای که برای افراد خاطی در نظر گرفته شده شاید بتواند این قانون بین المللی را به طور کامل در فوتبال ایران اجرا کند: بازیکنان و مسئولینی که این ماده را اجرا ننمایند، مشمول جریمه نقدی از مبلغ ده میلیون ریال تا مبلغ سی میلیون ریال خواهند شد که براساس گزارش ناظر مسابقه و اعلام واحد مسابقات و دستور دبیر سازمان لیگ از محل درآمدهای تیم خاطی کسر می گردد.

البته میزبان باید از قبل میکسدزون را برای حضور بازیکنان وعوامل تیم ها آماده کند. بخش چهار این ماده اما به ماجرای عدم مصاحبه بازیکنان و عوامل تیم در میکسدزون اشاره دارد. در این بند آمده که :مصاحبه با رسانه ها، در این ناحیه، اجباری نیست اما اکیداً توصیه می گردد که بازیکنان و مربیان مصاحبه های کوتاه با رسانه ها در این ناحیه داشته باشند.

نکته ای که در این بند از ماده 32 وجود دارد مربوط به رسانه ها است که رسم و رسوم مصاحبه در میکسدزون را به جا آورده و از بازیکنان و عوامل خسته تیم ها سوالات کوتاه و مرتبط با مسابقه را انجام بدهند.

منبع: رکنا
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2289

به "میکسدزون کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکسدزون کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید