نقشه محدوده عرصه و حریم 2 اثر تاریخی تکاب به استاندار آذربایجان غربی ابلاغ شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، در نامه هایی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نقشه محدوده عرصه و حریم دو اثر تاریخی شهرستان تکاب به استاندار آذربایجان غربی ابلاغ شد.

نقشه محدوده عرصه و حریم 2 اثر تاریخی تکاب به استاندار آذربایجان غربی ابلاغ شد

به گزارش خبرنگاران، در متن یکی از این نامه ها از سوی دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خطاب به محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی صادر شده، آمده است:

در اجرای بند 12 از ماده 3 قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1367 و مواد مربوطه از قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب سال 1309 و نظام نامه اجرایی آن، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی فرهنگی-تاریخی مسجد جامع تکاب واقع در شهرستان تکاب که به شماره 6684 مورخ 1381/10/10 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می شود.

محدوده حریم آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات های بازدارنده جرم محسوب می شود و مرتکب مشمول مجازات های قانونی خواهد شد.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذیربط در استان، ابلاغ و از نتیجه این وزارت را مطلع نمایند.

همچنین در نامه ای جداگانه نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مجموعه حمام قدیمی و قلعه رشید الدوله روستای دورباش در شهرستان تکاب به استاندار آذربایجان غربی ابلاغ شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 821

به "نقشه محدوده عرصه و حریم 2 اثر تاریخی تکاب به استاندار آذربایجان غربی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه محدوده عرصه و حریم 2 اثر تاریخی تکاب به استاندار آذربایجان غربی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید