نقش دانشگاه در ارتقای فرهنگ جامعه، مهاجرت اساتید مشرق زمین به آمریکا و اروپا

به گزارش تور ارمنستان ارزان، پروفسور مایکل آلن گلسپی استاد فلسفه و علوم سیاسی در دانشگاه دوک آمریکا در خصوص نقش دانشگاه در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه به خبرنگاران گفت: هم دانشگاههای سنتی و هم دانشگاههای مدرن به عنوان ابزار و وسیله ای برای حفظ و گسترش فرهنگ و تمدن بوده اند.

نقش دانشگاه در ارتقای فرهنگ جامعه، مهاجرت اساتید مشرق زمین به آمریکا و اروپا

مؤلف نیهلیسم بعد از نیچه تأکید کرد: دانشگاهها در حقیقت جایی هستند که علم و معرفت انباشته می شوند و تعابیر قدیم از علم و معرفت مورد تفسیر جدید قرار می گیرند.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین دانشگاه جایی است که علوم و معارف جدید کشف می شوند. در این محیط است که تعاملات فکری رخ می دهد. تعملات فکری در محیط دانشگاه سریعتر و جلوتر از بقیه جامعه است.

مؤلف بنیان تاریخ شرح داد: به طوری که می توان گفت محیط دانشگاهی و آکادمیک جلوتر از بقیه جامعه حرکت می کند و فرهنگ حاکم بر آن جلوتر از فرهنگ عمومی جامعه است.

گلسپی در ادامه یادآور شد: دانشگاههای مدرن برای اولین بار در آلمان به وجود آمدند. بعد ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای اروپایی از آن تقلید کردند.

برنده جایزه لئواشتراس در خاتمه شرح داد: مشرق زمین نقش مهمی در توسعه و گسترش آموزش دانشگاهی داشته است. در حال حاضر نیز شرق نقش مهمی در آموزش دانشگاهی دارد. در حال حاضر بسیاری از دانشجویان و اساتید شرقی به دانشگاههای آمریکا و اروپایی مهاجرت می کنند.

مایکل گلسپی استاد فلسفه و علوم سیاسی در دانشگاه دوک آمریکا است. حوزه های تخصصی او فلسفه سیاسی، فلسفه قاره ای مدرن و تاریخ فلسفه سیاسی است. وی همچنین در حوزه های نظریه های سیاسی، ایده آلیسم آلمانی و اگزیستانسیالیسم صاحبنظر است. گلسپی صاحب آثار و کتابهای بسیاری در حوزه فلسفه و اندیشه سیاسی است.هگل، هایدگر، بنیان تاریخ و نیهیلیسم قبل از نیچه از جمله کتابهای او هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1119

به "نقش دانشگاه در ارتقای فرهنگ جامعه، مهاجرت اساتید مشرق زمین به آمریکا و اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش دانشگاه در ارتقای فرهنگ جامعه، مهاجرت اساتید مشرق زمین به آمریکا و اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید