نویسندگی با خواندن کتاب و مطالعه زیاد آغاز می گردد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران (ایبنا)؛ کلر ژوبرت، نویسنده فرانسوی کتاب های کودک و نوجوان با حضور در جمع اعضای کتابخانه سیار روستایی سوادکوه شمالی و مدارس تحت پوشش ابتدایی و متوسطه اول روستای کلیج خیل و مدرسه ابتدایی روستای فرامرز کلا، به بیان تجربه های خود در حوزه نویسندگی پرداخت و با بچه های روستا به گفت وگو پرداخت.

نویسندگی با خواندن کتاب و مطالعه زیاد آغاز می گردد

کلر ژوبرت در ابتدای صحبت با اعضای کتابخانه سیار سوادکوه استان مازندران گفت: خیلی دوست داشتم که کار من هم مثل مربی کتابخانه سیار سوادکوه بود؛ یعنی یک خودرو پر از کتاب داشتم و به روستاها می رفتم.

این نویسنده کودک و نوجوان با مهم خواندن ظرفیت کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری ادامه داد: خوش به حال شما بچه های روستا، به جای اینکه شما به کتابخانه بروید، کتاب ها خودشان پیش شما می آیند. در شهرهای بزرگ مثل تهران، خیلی از بچه ها کمتر کتاب می خوانند یا به کتابخانه می روند، چون یا کتابخانه از آن ها فاصله دارد یا پدر و مادرشان فرصت اینکه آن ها را به کتابخانه ببرند، ندارند.

ژوبرت بعلاوه در پاسخ به سوال یکی از اعضای کتابخانه سیار سوادکوه که چگونه یک نویسنده خوب شویم؟ گفت: نویسندگی با خواندن کتاب و مطالعه زیاد شروع می گردد.

وی ادامه داد: من نویسندگی را در بزرگسالی و در ایران شروع کردم؛ اما اگر اصلش را بخواهید در واقع از همان کودکی بود، زیرا من از کودکی خیلی کتاب مطالعه می کردم، در ادامه هم زمانی که صاحب فرزند شدم برای آنها از کتاب های مختلف قصه می خواندم و زمانی که منابع مناسب برای تعریف قصه نداشتم، از خودم قصه می ساختم و تعریف می کردم و این مقدمه ای شد تا قصه های خودم را بنویسم و با استفاده از زبان ساده و ملموس بچگانه و به کارگیری حیوانات در قصه، کوشش کردم تا مفاهیم عمیق خودشناسی و خداشناسی را برای بچه ها بیان کنم.

در ویژه برنامه روستای فرامرزکلا که با میزبانی خانواده های علاقه مند تدارک دیده شده بود؛ با غذاهای محلی از این نویسنده حوزه کودک ونوجوان پذیرایی شد و در عین حال، کلر ژوبرت در فعالیت های بازی و تفریح، روخوانی و بحث کتاب مربی سیار روستایی سوادکوه مشارکت داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2562

به "نویسندگی با خواندن کتاب و مطالعه زیاد آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسندگی با خواندن کتاب و مطالعه زیاد آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید