همایش صد سال موزه در ایران برگزار می شود

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده و گزارش های منتشر شده، همایش صد سال موزه در ایران برگزار می شود.

همایش صد سال موزه در ایران برگزار می شود

همایش صد سال موزه در ایران بیست و نهم آبان 1400 در سالن همایش های موزه ملی ایران برگزار می شود.

حسن عمیدی، رئیس موزه ارتباطات با اشاره به شعار امسال شورای بین المللی موزه ها (ICOM) با عنوان آینده موزه ها: بازیابی و تصور دوباره گفت: کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) با همکاری نهادهای موزه ای و پژوهشگران این رشته به بررسی آنچه در قرن گذشته بر موزه های ایران گذشته است، در قالب همایش صدسال موزه در ایران خواهد پرداخت.

رئیس موزه ارتباطات گفت: موزه ها، آیینه تمام نمای گذشتگان ما هستند و پل ارتباطی بین گذشته، حال و آینده محسوب می شوند. هر یک از اماکن و آثار موزه ای شرح حالی دارند و با زبان بی زبانی به هزار زبان سخن می گویند.

وی شرح داد: موزه ارتباطات در طی یکسال و نیم گذشته بویژه در دوران کرونا همواره با سایر موزه ها در تحقق شعار موزه ها زنده اند و ایجاد تورهای مجازی همراهی کرده است. هر کدام از این برنامه ها اقدامات فرهنگی در کشور همواره مورد توجه نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه جهانی پست و شورای راهبری موزه ها هم قرار گرفته است.

وی بیان نمود: آغاز قرن تازه فرصتی است برای بازنگری و آنچه در قرن گذشته در موزه های ایران روی داد. هر نهاد و تشکیلاتی از این فرصت باید برای آسیب شناسی فعالیت های خود بهره گیرد.

همایش صد سال موزه در ایران از ساعت 15 تا 18 در سالن همایش های موزه ملی ایران برگزار و از صفحه رسمی آپارات شرکت ملی پست به صورت آنلاین پخش می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2237

به "همایش صد سال موزه در ایران برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش صد سال موزه در ایران برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید