حکیم نظامی از صحنه روزگار حذف شدنی نیست

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در یزد، همزمان با بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر پارسی گوی ایرانی قرن ششم، مراسم رونمایی از نسخه خطی خمسه نظامی کتابت 1024 هجری قمری در گنجینه کتابخانه وزیری یزد برگزار گردید.

حکیم نظامی از صحنه روزگار حذف شدنی نیست

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم با اشاره به این که ایران دارای گنجینه های زیادی است که نباید از آن ها غفلت گردد، بیان نمود: پاسداشت مفاخر در اولویت جدی فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی تاکید نمود: کشورهای خارجی و به خصوص دشمنان درصدد مصادره سرمایه های فرهنگی ایران است. بعضی کشورها با مصادره کردن سرمایه های فرهنگی کشور در پی تاریخ سازی و اعتلای فرهنگی کشور خودشان هستند.

عابدی با بیان این که کوتاهی هایی درباره مفاخر کشور شده است، بیان نمود: حکیم نظامی گنجوی از شخصیت های بزرگ ایران است که در دوره تازه سعی شده است این شخصیت ادبی و سرمایه فرهنگی کشور بیش از گذشته معرفی گردد. حکیم نظامی از صحنه روزگار حذف شدنی نیست چراکه ریشه در همه جای کشور و دنیا دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه با بیان این که در راستای مطرح کردن مفاخر یزد قدم بر می داریم، اضافه نمود: استان یزد از مفاخر ارزشمندی برخوردار است که باید همه این مفاخر به طور مناسب به مردم یزد معرفی شوند.

عابدی اظهار امیدواری کرد، ضمن شناسایی سرمایه های فرهنگی یزد در راستای پاسداشت آنان قدم های روبه جلویی از سوی همه تشکل ها و دستگاه های اجرایی برداشته گردد.

این مراسم به همت کتابخانه و موزه وزیری یزد برگزار گردید که در انتها نیز از نسخه نفیس خطی خمسه نظامی، کتابت 1024هجری قمری رونمایی شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2375

به "حکیم نظامی از صحنه روزگار حذف شدنی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکیم نظامی از صحنه روزگار حذف شدنی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید