همدست نازی ها هنوز از آلمان حقوق می گیرند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، 2 هزار و 33 نفر در آلمان و سایر کشورهای دنیا تا ماه فوریه گذشته تحت عنوان غرامت آسیب از جنگ، ماهانه مبلغی را دریافت نموده اند.

همدست نازی ها هنوز از آلمان حقوق می گیرند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

دست کم چهار شهروند فرانسوی که در جریان جنگ دنیای دوم با حکومت نازی آلمان تحت رهبری آدولف هیتلر همکاری می کردند، امروز همچنان از دولت آلمان حقوق دریافت می نمایند.

به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، شمار کلی شهروندان فرانسوی که این حقوق را از دولت آلمان دریافت می نمایند به 54 تن می رسد. هنوز معلوم نیست چند تن از این افراد واقعا در سیاهه افراد مستحق دریافت این غرامت هستند، اما ژان ایو لودریان، وزیر امورخارجه فرانسه با ارسال نامه ای به برلین، برای واریز حقوق به 4 تن از آنها که گفته می گردد همدست رژیم نازی بوده اند از دولت آلمان شرح خواسته است.

به نوشته روزنامه لوموند این 4 نفر از اعضا شاخه نظامی حکومت آلمان نازی معروف به وافن اس اسبوده اند.

انتشار این خبر در رسانه های فرانسه واکنش های زیادی را برانگیخته است، زیرا افکار عمومی افرادی را که در زمان اشغال این کشور با آلمان نازی همکاری می کردند، خائن می دانند.

رادیو فرانسه روز چهارشنبه 15 خرداد در تحلیلی اعلام نمود در میان این افراد کسانی هم هستند که در جنگ هیچ نقشی نداشته اند، اما با جعل مدارک خود را آسیب دیده از جنگ معرفی نموده و تا امروز همچنان از دولت آلمان حقوق می گیرند.

  • خائنان فرانسوی چه کسانی هستند؟

نیکلاس مه یر لاندروت، سفیر آلمان در پاریس در گفتگویی در این زمینه تأکید نموده است که هیچ یک از شهروندان فرانسوی مشمول دریافت حقوق از آلمان از محکومان جنایت جنگی نیستند. وی گفته است که از این 54 شهروند، 27 تن در جنگ قطع عضو شده، 21 نفر بیوه و 6 نفر دیگر یتیم هستند. به گفته سفیر آلمان، میانگین دریافتی این افراد حدود 350 یورو بیشتر نیست.

دولت آلمان با استدلال حفظ اطلاعات شخصی افراد، هویت این افراد را فاش ننموده است. با آن که اس اس رسما جزء سازمان های جنایتکار محسوب می گردد، اما دولت آلمان گفته است که افراد دریافت نماینده غرامت افسر اس اس نبوده اند.

روزنامه لوموند می نویسد که بر پایه اطلاعات رسمی، چهار فرد مظنون به همکاری با نازی ها در شمار همان 27 نفر قطع عضوی هستند. یکی از این چهار نفر مسئول جمع آوری داوطلبان فرانسوی برای همکاری با دشمن بوده، نفر دوم یک آلمانی است که تابعیت فرانسوی گرفته، نفر سوم یک آلمانی دیگر با تابعیت فرانسوی است که در نبرد علیه روس ها جنگیده و نفر چهارم نگهبان اردوگاه مرگ نازی ها بوده است.

  • پیشینه

پیش از این وزارت کار آلمان اعلام نموده بود که تا ماه فوریه گذشته، 2 هزار و 33 نفر در آلمان و سایر کشورهای دنیا تحت عنوان غرامت آسیب از جنگ، ماهانه مبلغی را دریافت نموده اند.

بر اساس قانونی که در سال 1950 در آلمان تصویب شده و یاری به قربانیان جنگ نام دارد، دولت برلین موظف است ماهانه پولی را که مبلغ آن گاه تا هزار و 300 یورو می رسد به حساب این آسیب دیدگان بریزد. بر پایه همین قانون، افرادی که به جنایت جنگی محکوم شده اند از این قانون مستثنا هستند.

در سال 2008 دولت فدرال آلمان به ایالت های این کشور اجازه داد تا قانون پرداخت غرامت را حذف نمایند، اما این قانون در عمل در هیچ یک از ایالت ها برداشته نشد.

  • در کشورهای دیگر

حدود دو سوم از افرادی که از دولت آلمان غرامت جنگی می گیرند، یعنی 1532 نفر تبعه کشورهای اروپایی هستند.

از این تعداد 959 نفر آلمانی، 573 نفر لهستانی و 54 نفر فرانسوی هستند. در بلژیک 18 نفر تا امروز از آلمان غرامت جنگی دریافت می کردند اما روز پنج شنبه گذشته نمایندگان مجلس این کشور با اکثریت آرا دولت را موظف کردند تا این رویه را متوقف کند.

30 نفر از افراد مشمول این قانون آلمان از اتباع کشورهای آسیایی هستند که ملیت آنها اعلام نشده و باقی نیز تابعیت کشورهای قاره آمریکا و آفریقا را دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 467

به "همدست نازی ها هنوز از آلمان حقوق می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدست نازی ها هنوز از آلمان حقوق می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید