پروتکل سفر های ایمن رونمایی شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به نقل از تراول دیلی نیوز، شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) که نماینده بخش خصوصی فعال در زمینه سفر و گردشگری است، طیف وسیعی از اقدامات جهانی جدید را برای راه اندازی مجدد گردشگری رونمایی نموده است.

پروتکل سفر های ایمن رونمایی شد

بهترین تجربه سفر را با bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

این اقدامات برای احیای اعتماد به نفس در بین مصرف نمایندگان طراحی شده است تا پس از برطرف محدودیت بتوانند با خیال راحت مسافرت نمایند.

پروتکل های جدید سفر های ایمن با توجه به رویکرد جدید بهداشت جهانی در دوره پس از شیوع و مهار نسبی ویروس کرونا هدایت هایی را به ارائه دهندگان سفر، اپراتور ها و مسافران ارائه می دهند. تنظیم نمایندگان و ارائه دهندگان این پروتکل ها براساس درست ترین و دقیق ترین مدارک پزشکی موجود و پیروی از دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری توجه ویژه ای به سلامت و ایمنی مسافران و فعالان عرصه گردشگری دارند.

گلوریا گوارا رئیس و مدیرعامل شورای جهانی سفر و گردشگری گفت:ما از گذشته و به خصوص پس از فاجعه 11 سپتامبر آموخته ایم که ناهماهنگی دولت ها و بخش خصوصی باعث اختلال در سفر طولانی مدت، صرف هزینه های بیشتر و زمان بهبودی طولانی تر می گردد.

او اضافه نمود:هماهنگی و هم ترازی در بخش سفر و جهانگردی برای اطمینان از ایجاد اقدامات قدرتمند جهانی برای یاری به احیای اعتماد به نفس به طور مشترک توسط دولت ها و بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

رئیس و مدیرعامل شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرد:ما خوشحالیم که برای اولین بار، بخش خصوصی جهانی با پروتکل های جدید سفر های ایمن همسو شده است. این امر باعث ایجاد ثبات در سراسر بخش سفر و گردشگری خواهد شد. اکنون ما از دولت ها می خواهیم که موارد پروتکل را رعایت نمایند تا این موارد در سطح جهانی اجرایی گردد و اعتماد به نفس مورد احتیاج را برای راه اندازی مجدد بخش سفر و جهانگردی احیاء نمایند.

شواهد نشان می دهند که شورای جهانی سفر و گردشگری برای تنظیم پروتکل سفر های ایمن تأثیر 90 نوع بحران مختلف روی بخش سفر و گردشگری را آنالیز نموده است و در پروتکل تنظیم شده اهمیت همکاری های عمومی و خصوصی را برجسته می نماید تا اطمینان حاصل کند که سیاست های هوشمند و جوامع مؤثر برای ایجاد یک اقتصاد مقاوم تر در بخش سفر و گردشگری وجود دارد.

شورای جهانی سفر و گردشگری پس از مشورت با اعضای خود و انجمن های صنفی مانند شورای بین المللی فرودگاه ها، انجمن بین المللی سفر های کروز و انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، پروتکل سفر های ایمن را تدوین می نمایند.

ابتکار عمل شورای جهانی سفر و گردشگری از طرف مدیرعاملان برتر و رهبران تجارت سراسر بخش سفر و گردشگری پشتیبانی شده است.

شورای جهانی سفر و گردشگری هدایت های جدید را به پنج بخش تقسیم نموده است. در این پروتکل در مورد دستورالعمل هتل ها آمده است:

به تیم های نظافت تأکید کنید که روی تمیز کردن نقاط لمسی مانند کارت های کلیدی اتاق ها تمرکز ویژه داشته باشند.

با توجه به علائم و دستورالعمل ها از رعایت فاصله اجتماعی مهمانان به ویژه در مکان هایی مانند آسانسور اطمینان داشته باشند.

پرسنل هتل با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از دستکش و ماسک و شست و شوی مکرر دست ها عفونت را کنترل نمایند.

تمام موارد غیرضروری باید در هتل ها حذف شوند. فناوری ها برای فعال کردن اتوماسیون مانند معرفی پرداخت های بدون تماس در صورت امکان ادغام شوند.

خدمات اتاق را با استفاده از روش های تحویل بدون تماس پیشنهاد دهید.

با توجه به پروتکل های جدید ایمنی بهداشت و سلامت (اعم از دیجیتالی و جسمی در اتاق ها) ارتباط صریح، مداوم و تقویتی با مشتریان داشته باشید.

فروشگاه های مواد غذایی و آشامیدنی و فضا های در نظر گرفته شده برای جلسات و رویداد ها با اقدامات خاص برای اطمینان از فاصله اجتماعی، ضدعفونی و ایمنی مواد غذایی به صورت ایمن بازگشایی شوند.

در خرده فروشی ها نیز با توجه به پروتکل های شورای جهانی سفر و گردشگری، کارکنان باید ضمن رعایت فاصله اجتماعی به صورت کامل با استفاده از اسکن حرارتی و پوشیدن ماسک آشنا باشند و برای استفاده از آنها آموزش دیده باشند.

فاصله اجتماعی در فروشگاه ها باید با استفاده از نشانگر های ویژه بصری رعایت گردد.

لمس مشترک نقاط مختلف فروشگاه را با معرفی نقشه های دیجیتالی، مدیریت صف دیجیتال، منو های الکترونیکی، خرید شخصی مجازی و دربان های رونینگ به حداقل برسانید.

در صورت امکان استفاده از روش های پرداخت های بدون تماس را تبلیغ کنید.

ضدعفونی نماینده های دستی را در ورودی و خروجی مغازه ها، فواصل داخل ساختمان و حمام ها قرار دهید.

منو ها در کافه ها، رستوران ها و سایر فروشگاه های مواد غذایی به صورت دیجیتال در دسترس قرار بگیرند.

در راستای الزامات دوردست اجتماعی توجه ویژه ای به مدیریت جایگاه و صف داشته باشید.

محدودیت های ظرفیت پارکینگ های خرده فروشی برای جلوگیری از ازدحام بیش از اندازه تعیین و اعلام شوند.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1351

به "پروتکل سفر های ایمن رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل سفر های ایمن رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید