پلنگ از ترس فیل خشمگین به بالای درخت پناه برد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، یک پلنگ در حیات وحش آفریقای جنوبی برای زنده ماندن از دست یک فیل خشمگین به بالای درختی پناه برد.

پلنگ از ترس فیل خشمگین به بالای درخت پناه برد

به گزارش خبرنگاران، کوین دولی عکاس 60 ساله، لحظه ای را ثبت کرد که یک پلنگ مجبور شد به داخل درخت برود تا از محدوده دسترسی فیل دور بماند.

این عکاس که اهل منطقه آلبوکرکی در استان نیومکزیکوست در حالی که فیل نر به سمت پلنگ می رفت، عکس های خیره نماینده ای را در منطقه مادیکوی ثبت نموده است.

کوین گفت: فیل سعی کرد پلنگ را پایین بکشد، اما پلنگ خود را محکم نگه داشت. من تقریباً یک ساعت تا یک ساعت و نیم دیدن می کردم.

وی اضافه نمود: پیدا کردن پلنگ در طبیعت می تواند بسیار سخت باشد، با این حال مشاهده تعامل بین یک فیل و یک پلنگ مطمئناً یک تجربه در طول زندگی است. نمی توانستم آنچه را که شاهدش بودم باور کنم.

در حیات وحش، فیل ها برای دفاع از دیگر اعضای جوان تر گله برابر شکارچیان بزرگی مانند شیر ها یا پلنگ ها خشمگینانه عمل می نمایند.

فیل ها اغلب برای ترساندن شکارچیان صدا های شیپوری ایجاد می نمایند. همانطور که اعضای گله فیل ها در داخل ساوانا پرسه می زنند، به وسیله سر و صدا های کم با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند، از جمله هشدار دادن به اعضای گروه در خصوص خطرات احتمالی.

شکارچیانی مانند پلنگ و شیر، شانس کمی در برابر کوچک ترین فیل های بالغ دارند در حالی که فیل های دیگر برای جلوگیری از مهاجمان احتمالی حمله می نمایند یا زبان بدن تهاجمی نشان می دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2309

به "پلنگ از ترس فیل خشمگین به بالای درخت پناه برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلنگ از ترس فیل خشمگین به بالای درخت پناه برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید