تور ارزان تایلند: پول رایج تایلند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تایلند، کشوری با سواحل و چشم انداز های بی نظیر، معابد طلایی و فرهنگی که نشان از قدمت و متفاوت بودن مردم این سرزمین داره…مقصدی که توی هر نگاه از چشم انداز ها و جاذبه های اون می تونید تجربه شگفت انگیزی به دست بیارید و با دنیای این سرزمین آزاد بیشتر آشنا بشید…

تور ارزان تایلند: پول رایج تایلند

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

این کشور از مهم ترین مقاصد گردشگری جنوب شرقی آسیا به حساب میاد که برای هر فرد و هر سلیقه ای تفریح و جذابیت مخصوصی داره و یکی از مهم ترین شاخصه های تایلند اینه که می تونید برترین تفریحات رو توی این کشور با هزینه هایی نه چندان زیاد تجربه کنید. اما بعد از اینکه بلیط پرواز و هتلتون رو رزرو کردید باید قبل از رفتنتون به این سفر با ارز این کشور هم بیشتر آشنا بشید. پس بهتره با خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره این موضوع به دست بیارید.

نگاهی به تاریخچه پول تایلند

پول تایلند هم مثل تمدن این کشور، فراز و نشیب های زیادی رو پشت سر گذاشته…جالبه که بدونید در قدیم ارزش بات تایلند در گذشته با مقدار نقره ای که در اون به کار رفته بود، محاسبه میشد. در سال 1892 اسکناس های 1، 5، 10، 40، 80، 100 ، 400 با نام بات برای اول بار چاپ شد و از سال 1942 و با تاسیس بانک تایلند، مسئولیت انتشار پول تایلندی بر عهده این بانک نهاده شد. در واقع در طی زمان های مختلف، این ارز تحولات زیادی رو پشت سر گذاشته و پول این کشور برای مردم به عنوان نمادی از اعتقاد، فرهنگ و سنت های مردم این سرزمین به حساب میاد که در تاریخ و توسعه این کشور نقش پر رنگی ایفا نموده.

واحد پول تایلند

واحد پول کشور تایلند بات که با ฿ نشون داده میشه و هر بات به 100ساتانگ تقسیم میشه.

اسکناس های کشور تایلند از 10 بات تا 1000 باتی هستند که روی اون ها عکسی از پادشاه تایلند هک شده و جالبه که بدونید در سال 2017 بات به عنوان دهمین پول رایج جهان شناخته شده.

تبدیل ارز در تایلند

قبل از هر چیزی باید بدونید موقع سفرتون به تایلند اونقدر ها ضروری نیست که پولتون رو توی کشور تبدیل کنید و با خودتون بات ببرید. می تونید دلار یا یوروتون رو خیلی راحت توی صرافی های تایلند به بات تبدیل کنید اما در خصوص خرید همه فروشگاه های فقط ارز خود کشور یعنی بات رو قبول می نمایند. سعی کنید پول ایرانی رو توی این کشور چنج نکنید. این که توی سفرتون به تایلند دقیقا چقدر به ارز نیاز دارید و چه مقداری پول برای هر روز از سفرتون کافیه موضوعیه که دقیقا به نوع خرج کردن شما بستگی داره و این که چقدر می خواید تفریح های لوکس و جاذبه های گرون رو تجربه کنید. اما به طور کلی بهتره بدونید که باید برای یک سفر با کمترین هزینه های اون تقریبا 30 دلار برای هر روزتون اختصاص بدید و اگه میخواید در خصوص مقدار هزینه های سفر به تایلند بیشتر بدونید، بهتره قسمت هزینه های زندگی و سفر در تایلند رو در وب سایت خبرنگاران مطالعه کنید. تبدیل ارز توی تایلند هم کار سادیه و کافیه فقط توی یکی از صرافی ها، بانک ها یا دستگاه های ATM خیلی راحت با در دست داشتن پاسپورتتون پولتون رو تبدیل کنید. خیلی از صرافی ها هم بدون پاسپورت پولتون رو تبدیل می نمایند، فقط حواستون باشه برای تبدیل ارز توی هر کشوری قبل از هر چیزی به صورت آنلاین قیمت ها رو چک کنید و بعد اقدام به چنج کردن پولتون کنید.

منبع: گردگرد
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2319

به "تور ارزان تایلند: پول رایج تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: پول رایج تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید