کرم ضد یخ پوست برای جلوگیری از سرمازدگی فراوری شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، گروهی از محققان به رهبری دکتر مونیا گانگولی از آموزشگاه علوم تحقیقات نوآورانه هند، یک محلول مایع ابداع نموده اند که حاوی ترکیبات دی متیل سولفوکساید(DMSO) و پلی وینیل الکل(PVA) است. هر دو این مواد به طور معمول در آزمایشگاه برای نگهداری سلول ها در شرایط انجماد به کار می فرایند. DMSO اجازه نمی دهد کریستال های یخ داخل سلول ها به وجود بیایند و PVA نیز از تشکیل آنها بین سلول ها و آسیب به غشای خارجی جلوگیری می نماید.

کرم ضد یخ پوست برای جلوگیری از سرمازدگی فراوری شد

محققان پس از چند آزمایش با اندازه مختلفی از دو ماه شیمیایی در نهایت ترکیبی را ساختند که برای حفاظت از سلول های کشت شده در آزمایشگاه در دمای انجماد، برترین عملکرد را داشتند. این ترکیب SynAFP نام گرفته و با یاری آن نرخ زنده ماندن سلول به حدود 80 درصد رسید.

در مرحله بعد محققان SynAFP را با کرم آلوئه ورای تجاری ترکیب کردند و روی پوست موش ها به امتحان کردند. 15 دقیقه پس از استفاده از کرم روی موش ها، حیوانات وارد یک چالش سرمایی شدند. موش هایی که این کرم روی بدن آنها بود در مقایسه با موش های گروه کنترل با زخم های ناشی از سرمازدگی ، آسیب به بافت و التهاب کمتری روبرو شدند. علاوه بر آن زخم های آنها نیز سریع تر بهبود یافت.

البته باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام داد زیرا معین شده استفاده از کرم 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض سرما تاثیر گذار نیست.

بعلاوه محققان باید معین نمایند این محصول برای انسان نیز کارآمد است و بعد از چه مدت باید آن را روی پوست تجدید کرد.

پژوهش مذکور در نشریه ACS Applied Biomaterials منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2320

به "کرم ضد یخ پوست برای جلوگیری از سرمازدگی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرم ضد یخ پوست برای جلوگیری از سرمازدگی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید