40 مدل طرح قالیچه بافت دار مناسب اتاق خواب و اتاق نشیمن

به گزارش تور ارمنستان ارزان، همواره یکی از ساده ترین روش ها برای اضافه کردن یک المان تاثیر گذار در دکوراسیون خانه، استفاده از قالیچه های جدید و متفاوت است. انتخاب طرح قالیچه برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب، اگرچه کار دلپذیری است، اما نیازمند آنالیز و آگاهی جزئی از سبک ها و ترکیب رنگ هاست. اگر شما هم بدنبال طراحی می گشت که دکوراسیون منزل تان را متحول کند، در این مطلب با بیش از 40 نمونه طرح بسیار شیک آشنا خواهید شد که همگی براساس ترند روز در طراحی داخلی فراوری شده اند. لطفا تا خاتمه همراه ما باشید.

40 مدل طرح قالیچه بافت دار مناسب اتاق خواب و اتاق نشیمن

همانطور که می دانید تنوع در طرح قالیچه ها بسیار زیاد است. از رنگ گرفته تا بافت، اندازه، شکل و جنس مواد بکارفته در انتخاب قالیچه تاثیر گذار هستند، البته این تنوع زیاد باعث شده که برای هر بودجه و سلیقه ای، نه تنها یک مدل، بلکه چندین مدل در بازار وجود داشته باشد. قالیچه نه تنها می تواند محیطی نرم و لطیف زیر پاهای شما ایجاد کند، بلکه احساسی از گرمی و نمایی از تکسچری زیبا را به دکوراسیون خانه نیز اضافه می نماید. حمل و جابجایی قالیچه ها آسان و تقریبا در هر محیط با هر اندازه ای می توان از آنها استفاده کرد. بعلاوه نسبت به هزینه ای که برای شان می گردد، کارایی و نتیجه ای بسیار خوبی هم دارند.

مدل های جدید پادری و قالیچه گلیم شیک با طرح و بافت گوناگون

برای آنهایی که علاقمند به مدل های جدید با راحتی بسیار زیاد هستند، انتخاب طرح قالیچه پرز دار بهترین گزینه است. مدلی که در شکل اول پایین مشاهده می کنید، طوری بافته شده که احساسی فوق العاده راحت و نرم زیر پاها ایجاد می نماید، این مدل با توجه به سبک امروزی، برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب بسیار مناسب است. در شکل دوم مدلی مشابه مدل اول اما بدون پرز را مشاهده می کنید. بافت این قالیچه طوری است که حالتی رنگ و رو رفته مانند فرش های آنتیک قدیمی دارد. این قالی ها با توجه به رنگ خنثی، برای قرار گیری در اتاق های رنگ آمیزی شده با رنگ های قوی مثل آبی، قهوه ای یا سایر رنگ های تیره، بسیار مناسب هستند.

دکورهای مینیمال همواره از ساده ترین طرح ها استفاده می نمایند. طرح قالیچه آورده شده در شکل اول پایین، با اینکه بسیار ساده است، اما کیفیت بالا و شست و شوی آسان، آنرا تبدیل به یک انتخاب ایده آل برای اتاق نشیمن یا فرش آشپزخانه نموده است. شکل دوم اما دقیقا خلاف مدل قبلی است، یک طرح سنتی با رنگ های شاد و هیجان انگیز. این مدل، بعنوان قالیچه ای که هر جایی می توان آنرا پهن کرد کاربرد دارد، اتاق کودک، نشیمن، آشپزخانه و ورودی خانه. طرح شِورون با رنگ های شاد، جذابیت را به هر اتاقی که پهن گردد، اضافه می نماید.

نحوه تزیین اتاق های خانه با انواع رنگ فرش جدید و جذاب

طرح قالیچه ایرانی برای جلب توجه احتیاج به رنگ های قوی و طرح های شلوغ ندارد، الگوی فرش ایرانی به همان سبک قدیمی، بقدری گیراست که هر چشمی را ناخودآگاه به سمت خود جذب می نماید. مدلی که در شکل اول پایین مشاهده می کنید، یک فرش ایرانی با ظاهری دیسترس یا رنگ و رو رفته به سبک فرش های قدیمی و آنتیک است. این فرش برای اتاق نشیمن و اتاق خواب بسیار مناسب هستند. اگر دنبال طرح های روشن با رنگ های قوی تر می شد، شکل دوم برای شما عرضه شده است. طرح رنگ و رو رفته در ترکیب با رنگ های روشن، باعث شده این قالیچه خیلی سریع خودنمایی کند. دکوراسیون های مدرن با مبلمان ساده می توانند از وجود چنین فرش هایی بهره کامل را ببرند.

فرش گیلیم برای محیط هایی کوچک مثل پادری گزینه مناسبی است. این طرح ها اگرچه خیلی سنتی و قدیمی دیده می گردد اما به زیبایی با دکوراسیون های مدرن و سنتی ترکیب می شوند. اما از لحاظ تنوع مدل های مدرن واقعا بی رقیب هستند، اگر کودکی در خانه دارید، قالیچه های پادری با طرح حیوانات، می تواند باعث شاد و خودمانی تر شدن فضا گردد. برای راهروی ورود منزل، خصوصا اگر این راهرو باریک و بلند است، استفاده از طرح قالیچه چشم گیر و زیبا اهمیت بسیار زیادی پیدا می نماید، چرا که قالیچه راهرو باعث ایجاد تعادل در فضا می گردد. در قسمت ورودی، قالیچه بعنوان اولین وسیله از دکوراسیون خانه دیده شده و در همان وهله اول نظر مهمانان راجب به چیدمان داخلی خانه را شکل می دهد. شکل های زیر تعدادی از این طرح های خلاقانه را نشان می دهد.

41 مدل گلیم ماشینی، شیک و با قیمت مناسب +لینک خرید

اگر مبلمان منزل تان رنگی یکدست و خنثی دارند، می توانید با قالیچه های جذاب و رنگارنگ، تنوع در دکوراسیون داخلی را افزایش دهید. هر چه تنوع رنگ ها در طرح قالیچه بیشتر باشد، راحت تر با سبک های مختلف هماهنگ می گردد. شکل دوم قالیچه ای را نشان می دهد که همانند تابلو آبرنگ منتهی بروی زمین دیده می گردد. این قالیچه در هر اتاقی که قرار بگیرد، فضای آنرا در تمام طول سال بهاری و سرزنده نگه می دارد. البته این طرح ها برای هر سلیقه ای مناسب نیست، اما آنهایی که طرحی رسمی و در عین حال شاد با رنگ های متنوع می خواهند مدل آورده شده در شکل سوم می تواند گزینه ایده آل تری باشد. این طرح ها برای اتاق خواب والدین یا مستر روم بسیار مناسب هستند.

منبع: اتاق
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1373

به "40 مدل طرح قالیچه بافت دار مناسب اتاق خواب و اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 مدل طرح قالیچه بافت دار مناسب اتاق خواب و اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید