5 خانه قاجاری اردبیل آماده واگذاری به بخش خصوصی است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پنج خانه قاجاری در شهر اردبیل آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

5 خانه قاجاری اردبیل آماده واگذاری به بخش خصوصی است

نادر فلاحی با اعلام این خبر توضیح داد: خانه های تاریخی آصف، شریعت، مبشری، وهاب زاده و خادم باشی در اردبیل آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

او با بیان این که سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به اداره کل در قالب قرارداد منعقده در مرمت و احیای بنای تاریخی مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: کارشناسان اداره کل بر تمامی روند مرمت و احیا نظارت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه کرد: علاوه براین سه حمام، دو کاروانسرا مربوط به دوره صفوی و یک قلعه تاریخی مربوط به قرون اولیه اسلامی نیز آماده واگذاری است.

حمام اوچ دکان و پیرزرگر در اردبیل، حمام عدل در مشگین شهر، تاریخی کاروانسرای قانلی بولاغ در مشگین شهر، کاروانسرای شاه عباسی در نیر و کهنه قلعه در مشگین شهر آماده مشارکت بخش خصوصی است.

به گفته فلاحی بخش خصوصی می تواند با تغییر کاربری در زمان تعیین از بنای تاریخی بهره برداری کند، در این مدت سرمایه گذار موظف به صیانت از بنای تاریخی است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 798

به "5 خانه قاجاری اردبیل آماده واگذاری به بخش خصوصی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خانه قاجاری اردبیل آماده واگذاری به بخش خصوصی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید