70 درصد دانش آموزان استثنایی به شکل حضوری در کلاس حاضر می شوند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت بیش از 70 درصد دانش آموزان به شکل حضوری و ترکیبی در کلاس حاضر می شوند و سایرین نیز به شکل مجازی از شبکه شاد استفاده می نمایند.

70 درصد دانش آموزان استثنایی به شکل حضوری در کلاس حاضر می شوند

مجید هداوند در گفت وگو با پانا درخصوص آخرین شرایط مدارس استثنایی و مقدار واکسیناسیون دانش آموزان، اظهار کرد: آنچه که الان به شکل تازهی با آن روبرو هستیم بحث ارزشیابی و امتحانات دانش آموزان استثنایی است. به همه استان ها اعلام کردیم که بخشنامه مرکز سنجش و پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ملاک است و درخصوص دانش آموزان استثنایی در مناطقی که ما اعلام کردیم از ابتدای مهر و از اول آذر ماه کلاس ها به صورت حضوری دایر شوند.

وی اضافه نمود: تأکید کردیم که حتما ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان باید به شکل حضوری و مطابق با آیین نامه های آموزشی و ارزشیابی دوره های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام گردد. ارزشیابی دانش آموزان استثنایی با هوش بر عادی متوسطه اول و دوم، کاردانش و فنی و حرفه ای براساس مصوبات و شیوه نامه های آموزش و پرورش عادی انجام می گیرد.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان نمود: اگر در زمان امتحانات امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس فراهم نباشد، با تایید اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، ارزشیابی براساس شیوه نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره های تحصیلی که در زمان شیوع کرونا سال گذشته 23 آذر آن را ابلاغ کردیم، انجام خواهد شد.

وی ضمن اشاره به مقدار واکسیناسیون دانش آموزان مدارس استثنایی، گفت: در بعضی از استان ها پایگاه های واکسیناسیون خاص برای دانش آموزان استثنایی دایر شده بود که طبق آخرین آمار تا ده روز گذشته بیش از 70 درصد دانش آموزان ما به صورت کامل واکسینه شدند و معلمان استثنایی نیز بیش از 90 درصد واکسینه شدند. تأکید کردیم که مدیران پیگیری نمایند که همه کارکنان مدارس و افرادی که با دانش آموزان استثنای در ارتباط هستند، واکسینه شده باشند.

وی در مورد نرم افزار گویاساز ویژه دانش آموزان نابینا نیز گفت: یکی از مناسب سازی هایی که باید برای شبکه شاد انجام می دادیم، راجع به نابینایان بود. کارگروه فنی وزارت آموزش و پرورش معین نموده که تغییرات ایجاد شده است و ظرف دو سه روز آینده در آپدیت تازه این تغییرات انجام خواهد شد. در آپدیت تازه شاد بحث استفاده دانش آموزان نابینا نیز انجام خواهد شد تا بتوانند از شاد استفاده نمایند.

هداوند در مورد حضوری بودن مدارس نیز بیان نمود: در بخشنامه ای که در 30 شهریور ماه ابلاغ کردیم، تأکید کردیم که حتماً باید سلامت دانش آموزان و معلمان حفظ گردد و حتماً سرویس مدارس باید فراهم گردد. اصل بر حضوری بودن است اما شورای مدرسه در نظر داشته باشد که دانش آموزانی که معلولیت شدید دارند به صورت مجازی از کلاس ها استفاده نمایند.

وی اعلام کرد: بیش از 70 درصد دانش آموزان ما به شکل حضوری و ترکیبی در کلاس حاضر می شوند و سایرین نیز به شکل مجازی از شبکه شاد استفاده می نمایند.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در انتها اظهار کرد: ما بیش از 10 هزار محتوا را آماده و در کانال های شبکه شاد بارگذاری کردیم تا یک بانک اطلاعاتی برای اولیا و معلمان و دانش آموز باشد. هرچند آموزش مجازی جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت. نصاب دانش آموزان ما در کلاس ها 3 و نهایتاً 5 نفر است بنابراین پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری رعایت می گردد. اگر ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط را قرمز اعلام کند، ما نیز تابع تصمیمات این ستاد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2276

به "70 درصد دانش آموزان استثنایی به شکل حضوری در کلاس حاضر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد دانش آموزان استثنایی به شکل حضوری در کلاس حاضر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید