8 غذای خوشمزه بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)

به گزارش تور ارمنستان ارزان، غذاهای بلغاری | Bulgarian Food

بلغارستان کشوری مملوء از جاذبه های خاص است، جاذبه هایی که کافیست یک بار از آن ها تماشا کنید تا خیلی زود متوجه شوید که بلغارستان چه سرزمین شگفت انگیزی ست. به جاذبه های منحصربفرد این سرزمین، غذاهای سنتی و اصیل خوشمزه را هم اضافه کنید تا بدانید با چه مقصد تمام و کمالی روبرو هستید. غذاهای بلغارستان در واقع از غذاهای اروپای شرقی هستند که البته تاثیرپذیری زیادی هم از آشپزی یونانی و ترکی داشته اند. از غذاهای ترکی و یونانی گرفته تا غذاهای دریایی و فست فود، غذاهای بلغاری آنقدر متنوع است که انتخاب را برایتان سخت می نماید. می خواهیم تعدادی از معروف ترین غذاهای بلغاری را معرفی کنیم، در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید .

8 غذای خوشمزه بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

معرفی برترین جاذبه های گردشگری وارنا

1- کبابچه | kebapche

همانطور که از اسمش معلومه این غذا در خانواده کباب ها قرار می گیرد و نمونه مشابه آن در یوگوسلاوی و رومانی هم استفاده می گردد. برای سرو این غذا نیاز به مراسم ویژه ای هست که اعضای آن را سالاد شوپسکا و دوغ بلغاری تشکیل می دهند! در کنار این غذا معمولا سیب زمینی سرخ شده، پنیر بلغاری و ادویه هایی مثل فلفل سیاه و زیره هم گذاشته می گردد تا دیگر این کباب چیزی از یک غذای بینظیر کم نداشته باشد!

گاهی به گوشت این کباب، سبزیجات معطر هم اضافه می نمایند که عطر و طعم آن را چند برابر می نماید. پیشنهاد می کنیم حالا که فصل تابستان است و شهر ساحلی وارنا یکی از محبوب ترین مقاصد این کشور شده است در سفر به وارنا حتما این غذا را سفارش دهید و روح غذاهای بلغاری را بهتر درک کنید.

2- بانیتزا | Banitza

این غذا یک جور بورک است که برای خوردن آن باید به سراغ شیرینی فروشی ها و نانوایی ها بروید. حتما وقتی برای اولین بار طعم این غذا را امتحان می کنید تحت تاثیر عطر و بوی آن قرار می گیرید و دلتان می خواهد دوباره و دوباره آن را سفارش دهید. تخم مرغ و پنیر مواد سازنده این غذا را تشکیل می دهند و برای مواد داخلی آن هم نیاز به پنیر فتا، اسفناج، قارچ، پیاز، کلم و کدو تنبل است.

البته برای اینکه به این غذا تنوع بدهند گاهی برای پر کردن خمیر آن به سراغ سیب و گردو هم می فرایند. اگر در بلغارستان دلتان می خواهد یک صبحانه سنتی میل کنید دست روی این غذای خوشمزه بگذارید، غذایی که آنقدر مهمه که حتی پای ثابت مراسم ویژه سالانه هست!

3- موساکا | musaka

هر چند که این غذا را در هر کشوری می توانید میل کنید اما شیوه تهیه آن در منطقه بالکان مزه بینظیر و در عین حال متفاوتی به آن داده است. آشپزان بلغاری برای درست کردن این غذا به سراغ گوشت چرخ نموده، سیب زمینی، پیاز، قارچ، ماست، پنیر بلغاری و تخم مرغ می فرایند و با ترکیب آن ها غذایی خارق العاده درست می نمایند. حدود 500 سال قبل بود که راه این غذا از خاورمیانه به سمت بلغارستان باز شد و از آن جایی که غذای خوشمزه ای بود خیلی زود هواداران زیادی پیدا کرد. همانطور که گفتیم شیوه پخت این غذا در هر کشوری فرق می نماید مثلا در یونان ماده اصلی آن بادمجان است.

4- سوپ سیرابی | Shkembe chorba

این غذا در عین حال که هواداران دو آتشه دارد دشمنان خاص خودش را هم دارد! به هر حال سیرابی در کشورهای منطقه بالکان زیاد درست می گردد و زمان خوردن ان هم معمولا صبح زود است. اگر شما هم از هواداران سیرابی هستید پیشنهاد می کنیم صبح زود به یکی از رستوران های وارنا بروید و یک کاسه سیرابی خوشمزه سفارش دهید. وجود سیر فراوان، فلفل قرمز و کمی شیر این غذا را باب میل خیلی ها نموده است.

5- سالاد شوپسکا | shopska salata

معمولا همه کشورها برای خودشان یک سالاد خوشمزه و معروف دارند، غذایی سبک و پر از ویتامین که معمولا به عنوان پیش غذا و گاهی هم به عنوان غذای اصلی سرو می گردد. این سالاد اشتهای آدم را کاملا باز می نماید و بعد از خوردن آن، طعم و عطر غذاهای بلغاری بیشتر از قبل احساس می کنید.

برای درست کردن این سالاد از گوجه، خیار، پیاز و پنیر رنده شده استفاده می گردد و در آخر هم برای طعم و ظاهر بهتر روی آن کمی برگه های جعفری گذاشته می گردد. اما این سالاد یک نکته مهمی هم دارد که آن را تبدیل به غذای ملی بلغارستان نموده است: ترکیب رنگ سبزیجاتی که در آن به کار می رود رنگ های پرچم این کشور است.

6- لیوتنیتسا | lyutenitsa

یک میان وعده بلغاری لذیذ و البته کمی تند! لیوتنیتسا یکی از محبوب ترین سس های بلغاریه که با فلفل، گوجه فرنگی گاهی هم بادمجان درست می گردد. همین که وقت میان وعده می گردد مردم بلغارستان به سراغ این سس می فرایند و آن را با کمی نان تست میل می نمایند تا هم گرسنگی شان رفع گردد و هم پرانرژی تر از قبل به ادامه کارهای روزانه شان مشغول شوند. این سس را می توانید به صورت آماده از فروشگاه ها تهیه نمایند اما هنوز هم کسانی هستند که آن را در خانه درست می نمایند البته در فصل های سرد سال!

7- دلمه بلغاری | Lozovi Sarmi

دلمه نه فقط در بلغارستان بلکه در کشورهای اطرافش هم زیاد درست می گردد و خیلی از ما طرز تهیه اش را بلدیم! در بلغارستان برای درست کردن این غذا برگ های انگور یا کلم با ترکیب گوشت چرخ نموده و برنج پر می گردد.

8- تاراتور | Tarator

غذایی شبیه آب دوغ خیار! در روزهای گرم تابستان هیچ غذایی به مقدار تاراتور نمی چسبد! ماده اصلی تشکیل دهنده این غذای آبکی ماست است که در ترکیب با خیار، شوید و سیر خوش عطر و خوش طعم می گردد. بلغاری ها با داشتن یک همچین غذایی دیگر در فصل تابستان برای خنک شدن نیاز به هیچ بستنی ای ندارند!

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2476

به "8 غذای خوشمزه بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 غذای خوشمزه بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید