8 معجزه تنفس عمیق

به گزارش تور ارمنستان ارزان، شما با انجام برخی تمرینات خاص و تکنیک های ویژه می توانید تنفس دیافراگمی را تمرین کنید و به تدریج شکل انجام عمل دم و بازدم خود را بهبود ببخشید.

8 معجزه تنفس عمیق

تنفس دیافراگمی (تنفس عمیق) به دلیل استفاده کامل از ظرفیت ریه ها، اکسیژن رسانی به اندام ها و بافت های مختلف بدن را افزایش می دهد و به سلامت عضو های مختلف بدن کمک می کند.

تنفس دیافراگمی باعث افزایش حجم و ظرفیت ریه ها نیز خواهد شد که برای بهبود عملکرد ورزشی نیز بسیار مفید خواهد بود.

شما با انجام برخی تمرینات خاص و تکنیک های ویژه می توانید تنفس دیافراگمی را تمرین کنید و به تدریج شکل انجام عمل دم و بازدم خود را بهبود ببخشید. در ادامه چند مورد از فواید انجام تنفس دیافراگمی یا تنفس عمیق را به شما معرفی و بررسی خواهیم کرد.

تنفس دیافراگمی می تواند باعث کنترل و کاهش سطح استرس شما بشود و احساس آرامش را در شما ایجاد کند. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند هنگام عصبانیت و زمان هایی که استرس و اضطراب شدید دارید، نفس عمیق بکشید تا استرس شما کاهش یابد و احساس خوب و خوشایندی در شما ایجاد شود.

تنفس عمیق می تواند باعث ترشح اندورفین در بدن شود. این ماده علاوه بر اینکه به ایجاد احساس خوب در افراد کمک می کند، در تسکین درد های نواحی مختلف بدن نیز تاثیرات مثبتی خواهد داشت. به همین دلیل تنفس دیافراگمی باعث کاهش درد شما خواهد شد.

تنفس عمیق باعث خارج شدن تمام مونوکسید کربن موجود در ریه ها می شود که از اهمیت بالایی برخوردار است. حدود 70 درصد سموم بدن باید از طریق تنفس دفع شوند و باقی موارد از طریق مثانه و … از بدن خارج می شوند. چنانچه تنفس عمیق و کاملی انجام ندهید، بدن شما مجبور است برای دفع کامل سموم، تلاش بیشتری انجام دهد.

هنگامی که اکسیژن موجود در خون شما افزایش یابد، مواد مغزی و ویتامین ها بهتر جذب بدن می شوند و این موضوع به بدن کمک می کند که بهتر با بیماری ها و عفونت ها مبارزه کند.

با افزایش اندازه اکسیژن موجود در خون و همچنین جذب بهتر مواد مغزی مورد احتیاج بدن، شما همواره احساس خواهید کرد که انرژی بیشتری نسبت به قبل دارید و در واقع بدن شما انرژی بیشتری را جذب خواهد کرد. این به شما کمک می کند که در طول روز کمتر احساس خستگی کنید و توانایی بیشتری برای انجام کار ها داشته باشید.

تحقیقات اجرا شده نشان می دهد که تنفس دیافراگمی می تواند به کاهش فشار خون و انبساط رگ های خونی کمک کند.

علاوه بر این تنفس عمیق می تواند باعث کاهش تعداد ضربان قلب شما شود و در حقیقت ضربان قلب شما را کنترل کند که این موضوع علاوه بر اینکه فواید زیادی برای سلامت قلب و عروق و بدن شما خواهد داشت، فشار خون شما را نیز کنترل می کند.

با انجام تنفس دیافراگمی و بهبود عملکرد سیستم خون رسانی بدن، سیستم گوارشی نیز عملکرد بهتری خواهد داشت و فرآیند هضم غذا بهتر صورت می گیرد. با این ترتیب از بروز بسکمک از مسائل گوارشی نیز جلوگیری خواهد شد.

یکی از مهم ترین فواید انجام تنفس دیافراگمی، کمک به حفظ حالت صحیح بدن و صاف ماندن ستون فقرات است. زیرا در هنگام انجام تنفس دیافراگمی، ریه ها به بیشترین فضای ممکن احتیاج دارند و همین موضوع سبب حفظ حالت صحیح قسمت بالا تنه شما خواهد شد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2469

به "8 معجزه تنفس عمیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 معجزه تنفس عمیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید