آمریکا 12 سایت نظامی را به دولت کره جنوبی پس میدهد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مقامات سئول و واشنگتن در زمینه بازگرداندن 12 سایت نظامی که در اختیار نظامیان آمریکایی در کره جنوبی واقع شده است توافق کردند.

آمریکا 12 سایت نظامی را به دولت کره جنوبی پس میدهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی کره جنوبی از توافق سئول و واشنگتن برای بازگرداندن 12 سایت نظامی که در اختیار نظامیان آمریکایی در کره جنوبی قرار گرفته است خبر داده است.

براساس این گزارش، یکی از این سایت های نظامی در مرکز سئول پایتخت کره جنوبی قرار گرفته است.

پیش از این دولت کره جنوبی خواستار بازگرداندن این سایت های نظامی شده بود و تاکید کرده بود که تاخیر در تخلیه این سایت ها برنامه های توسعه دولت کره جنوبی در مناطقی که این سایت ها نظامی قرار گرفته است را به تاخیر انداخته است.

یونهاپ در در ادامه نوشت، مقامات سئول و واشنگتن در جریان یک نشست مجازی در زمینه شرایط استقرار نیرو های نظامی آمریکا در کره جنوبی درباره بازگرداندن این سایت ها توافق کردند هرچند که در زمینه پاکسازی این سایت ها و هزینه های زیست محیطی آن دچار اختلاف هستند.

با این حال دو طرف توافق کردند که در زمینه ارزیابی آلودگیها، روش مدیریت آلودگی های به جا مانده و دیگر مسائل مشورت ها ادامه یابد.

در میان سایت های نظامی که به دولت کره جنوبی بازگردانده شده است دو قطعه در داخل پایگاه نظامی بزرگ یونگسان گریسون در مرکز سئول، و چهار نقطه دیگر در پایتخت کره جنوبی است که در اختیار نظامیان آمریکایی قرار گرفته است.

این برای اولین بار است که ارتش آمریکا سایت های تحت کنترل خود را در مجموعه نظامی یونگسان گریسون که مقر فرماندهی نظامیان آمریکایی بوده است، به کره جنوبی واگذار می کند. سئول قصد دارد این منطقه را به یک پارک تبدیل کند.

به طور تقریبی، طبق این توافق آمریکا کنترل حدود 1.45 میلیون متر مربع زمین را به دولت کره جنوبی واگذار می کند که از جمله آن می توان به کمپ هلی برن در شهر دائه گو، کمپ جکسون و کمپ موبایل در شهر اوجیئونگ بو و مجموعه گلف سانگنام در شهر هانام اشاره کرد.

ارتش آمریکا از زمان پایان جنگ کره در سال 1953 بیش از 48 هزار نیروی نظامی در خاک کره جنوبی مستقر کرده است.

استقرار پایگاه های نظامی آمریکا مسائل زیادی مانند آلودگی های زیست محیطی، و ارتکاب جرم و جنایت از سوی نظامیان آمریکایی در این کشور ایجاد کرده است و علیرغم مخالفت های مردمی با حضور نظامیان آمریکایی در این کشور، دولت سئول تا کنون اراده ای برای اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور از خود نشان نداده است.

این در حالیست که بخشی از هزینه های جاری نظامیان آمریکایی نیز بر دوش دولت سئول است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1725

به "آمریکا 12 سایت نظامی را به دولت کره جنوبی پس میدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 12 سایت نظامی را به دولت کره جنوبی پس میدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید