آیین بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار گردید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، به همت بنیاد شیخ احمد قمی، دانشگاه راجابات، استانداری ایالت آیوتایا و با حضور خاندان و بازماندگان شیخ احمد قمی (در قالب دو خانواده اصلی برجای مانده از وی، خانواده بوناک و خانواده احمد چولا) و جمعی از مقامات و مسئولان ایرانی در تایلند، مراسم بزرگداشت و یادبود شیخ احمد قمی برگزار گردید.

آیین بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار گردید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

این مراسم در محل آرامگاه این شخصیت مهم و مورد احترام ایرانی در تایلند ـ که در دانشگاه راجابات آیوتایا واقع در مرکز ایالت آیوتایا در حدود 130 کیلومتری بانکوک (پایتخت) نهاده شده است ـ برگزار گردید.

همه ساله سفیر و رایزن فرهنگی ایران در تایلند به اتفاق جمعی از کارکنان نهادهای یادشده و خانواده هایشان، به دعوت بنیاد شیخ احد قمی در این مراسم شرکت می نمایند.

در مراسم سال جاری نیز علاوه بر حضور سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، نمایشگاهی از محصولات فرهنگی، هنری، صنایع دستی و همچنین پوسترهای جلوه های طبیعی و تاریخی کشورمان، در حاشیه این مراسم و به عنوان فعالیت مشترک اتاق ایران در دانشگاه راجابات آیوتایا و رایزنی فرهنگی ایران در تایلند، برگزار گردید که مورد استقبال شرکت نمایندگان در مراسم نهاده شد.

همچنین تاج گل های سفیر و رایزن فرهنگی و نمایندگی جامعه المصطفی در تایلند، به طور جداگانه به مزار شیخ احمد اهدا شد.

بنا بر این خبر، بنیاد شیخ احمد قمی حدود 40 سال قبل تأسیس شده است و هدف از آن، معرفی و زنده نگهداشتن میراث ارزشمند و گنجینه برجای مانده از شیخ احمد قمی، شامل طیف وسیعی از خدمات گسترده اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و مالی وی به تایلند و بنیانگذاری زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی است که قبل از وی وجود نداشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 489

به "آیین بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید