استارت نوجوانان ایران با شکست آتزوری، یلی 34 امتیاز کسب کرد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تیم والیبال نوجوانان ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی مردان زیر 19 سال دنیا به مصاف ایتالیا رفت و این تیم را شکست داد.

استارت نوجوانان ایران با شکست آتزوری، یلی 34 امتیاز کسب کرد

به گزارش خبرنگاران، تیم والیبال نوجوانان ایران از ساعت 19 به وقت محلی در نخستین مسابقه خود در رقابت های جهانی بحرین در سالن شماره دو مجموعه ورزشی ملی منامه به مصاف ایتالیا رفت و سه بر دو این تیم را شکست داد.

ملی پوشان جوان ایران در ست های دوم و سوم این مسابقه با امتیاز مشابه 25 بر 23 مغلوب حریف شدند، اما در ست های اول، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 19 و 15 بر 12 به پیروزی رسیدند تا نایب قهرمان اروپا را شکست داده باشند.

محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در ابتدای نخستین مسابقه ایران در این رقابت ها از ترکیب مهدی جلوه، امیرحسین توخته، امیر محمد فلاحت خواه، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.

ماریو باربیورو سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا نیز دانیل لاویا (کاپیتان)، داویده گاردینی، لورنزو کورتزیا، لورنزو اسپروتو، دیه گو کانتاگالی، مانوئل بوسولاری و فیلیپو فدریکی را به میدان فرستاد.

در ست نخست تیم ایران نمایش بسیار خوبی برابر ایتالیا داشت و اجازه هنرنمایی به لاجوردی پوشان نداد.

در ست دوم رقابت بسیار نزدیک به هم پیش رفت و ایتالیا در بیشتر مواقع از تیم ایران پیش بود و در نهایت تیم ایران با اختلاف دو امتیاز مغلوب ایتالیا شد.

در ست سوم نیز رقابت دو تیم بسیار نزدیک به هم پیش رفت و همانند ست دوم تیم ایران با اختلاف دو پوئن مغلوب حریف شد تا از نظر ست شماری دو بر یک ایران عقب بیافتد.

در ابتدای ست چهارم عملکرد ملی پوشان ایتالیا بهتر بود و تیم ایران پیش افتادند اما در امتیاز 10 دو تیم برابر شدند. وقت استراحت دوم ست چهارم 16 بر 12 به ایران رسید و این موضوع سرمربی ایتالیا را عصبانی کرد و سر بازیکنانش داد زد که چرا چند امتیاز متوالی به ایران دادید. در این ست امیرحسین توخته عملکرد مناسبی داشت. در نهایت این ست نیز با امتیاز 25 بر 19 به ایران رسید تا مسابقه به ست حساس پنجم کشیده گردد.

در ست پنجم رقابت نزدیک دو تیم ادامه یافت اما در نهایت تیم ایران 15 بر 12به پیروزی رسید تا در نهایت سه بر دو فاتح این میدان سخت باشد.

والیبال نوجوانان ایتالیا در حالی در این رقابت ها شرکت نموده است که عنوان نایب قهرمانی اروپا را یدک می کشد. این رده سنی والیبال ایتالیا از چهارمین دوره رقابت های جهانی در این مسابقات حاضر شده و تا کنون در هفت دوره حضور خود سه مدال طلا، نقره و برنز کسب نموده است.

هکتور هورتیز از پورتوریکو و والتر هوگو ویرامِچان از پرو به عنوان داوران اول و دوم قضاوت ملاقات ایران و ایتالیا را برعهده داشتند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران فردا (یکشنبه) در دومین ملاقات خود در رقابت های جهانی به مصاف مکزیک می رود.

در دیگر مسابقه گروه ایران، تیم های مکزیک و جمهوری چک قبل از ملاقات ایران به مصاف یکدیگر رفتند که جمهوری چک سه بر صفر و با امتیازهای 28 بر 26، 25 بر16 و 25 بر 17به پیروزی رسید.

پوریا یلی با کسب 34 امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن این ملاقات را به دست آورد و امیر حسین اسفندیار نیز با کسب 24 امتیاز رتبه دوم را به دست آورد.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران فردا (یکشنبه) در دومین ملاقات خود در رقابت های جهانی از ساعت 18:30 به مصاف مکزیک می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1092

به "استارت نوجوانان ایران با شکست آتزوری، یلی 34 امتیاز کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت نوجوانان ایران با شکست آتزوری، یلی 34 امتیاز کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید