افزایش جریمه پرداخت نکردن عوارض آزادراهی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بر اساس لایحه بودجه سال 1401 رانندگانی که عوارض الکترونیکی مصوب در شبکه آزادراهی را پرداخت نکنند مشمول جریمه خواهند شد و وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف شده تا تابستان سال آینده همه عوارض اخذ شده از رانندگان را الکترونیکی کند.

افزایش جریمه پرداخت نکردن عوارض آزادراهی

به گزارش ایسنا، بر اساس لایحه بودجه ای که امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد دولت نه تنها برای رانندگانی که عوارض الکترونیکی در شبکه آزادراهی را پرداخت نمی نمایند جریمه بیشتری در نظر گرفته است بلکه وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف شده تا خاتمه خرداد ماه سال آینده اخذ عوارض جاده ای در همه آزادراه ها را الکترونیکی کند.

بر اساس بند ک تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه سال 1401 عوارض مصوب در شبکه آزادراهی پس از عدم پرداخت در زمان مقرر، مشمول جریمه غیر قابل بخشودگی معادل 20 درصد عوارض مصوب در آزادراه مربوطه است و در صورت اخیر بیش از یک ماه در پرداخت علاوه بر اصل عوارض و جریمه مذکور، مشمول جریمه ای معادل 2 درصد مجموع نرخ عوارض مصوب و جریمه 20 درصدی به ازای هر ماه تاخیر خواهد بود.

منابع حاصله از این محل صرف استهلاک اصل و سود سرمایه گذاری انجام شده در شبکه آزادراهی خواهد شد.

بر اساس همین بند در لایحه بودجه سال آینده وزارت راه و شهرسازی مکلف است به وسیله مشارکت، سرمایه گذاران بخش غیر دولتی، اخذ عوارض جاده ای در کلیه آزادراه ها را به صورت الکترونیکی تا خاتمه خرداد ماه سال آینده عملیاتی نماید. بعلاوه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت از الکترونیکی کردن آزادراه های کشور موظف به اخذ مفاصاحساب بدهی های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان تعویض پلاک خودرو است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2303

به "افزایش جریمه پرداخت نکردن عوارض آزادراهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش جریمه پرداخت نکردن عوارض آزادراهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید