افزایش 22 درصدی هزینه های برگزاری المپیک توکیو، اصرار دولت ژاپن و مخالفت مردم

به گزارش تور ارمنستان ارزان، با افزایش هزینه های ناشی از به تأخیر افتادن بازی های المپیک، ژاپنی ها مجبور به افزایش بودجه لازم برای برگزاری این مسابقات شده اند.

افزایش 22 درصدی هزینه های برگزاری المپیک توکیو، اصرار دولت ژاپن و مخالفت مردم

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ای بی سی نیوز، طبق اعلام کمیته محلی برگزار نماینده المپیک 2020 توکیو، هزینه رسمی به تعویق افتادن المپیک 2020 افزایشی 22 درصدی داشته که این موضوع منجر به تعریف بودجه ای جدید برای برگزاری این مسابقات شده است.

مقامات برگزار نماینده المپیک 2020 در نشست خبری آنلاین اعلام کردند که برگزاری این بازی ها 15.4 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. این در حالی است که بودجه در نظر گرفته شده برای برگزاری این مسابقات در سال گذشته 12.6 میلیارد دلار بود. طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات، 2.8 میلیارد دلار اضافه شده به بودجه برگزاری المپیک 2020 ناشی از تعویق یک ساله این مسابقات پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا بوده است.

طبق برنامه، المپیک 2020 قرار است روز 23 جولای (اول مرداد 1400) و بازی های پارالمپیک 24 جولای (دوم شهریور) برگزار شوند اما با توجه به میزان شیوع کرونا در کشورهای مختلف دنیا، اخیراً بحث لغو احتمالی این دو تورنمنت مطرح شده است.

در همین حال انتشار بعضی اسناد از حسابرسی های دولت ژاپن در چند سال اخیر نشان می دهد که هزینه های برگزاری المپیک 2020 بسیار بالاتر از ارقام رسمی اعلام شده و حدقل 25 میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که سال 2013 زمانی که کمیته بین المللی المپیک (IOC) امتیاز میزبانی از المپیک 2020 را به ژاپن اعطا کرد، مقامات این کشور اعلام کردند که برگزاری این بازی ها برای آنها نزدیک به 7.5 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

طبق یک تحقیق انجام شده توسط دانشگاه آکسفورد، المپیک 2020 پرهزینه ترین دوره در تاریخ برگزاری المپیک های تابستانی است. تمامی هزینه های برگزاری المپیک به استثنای 6.7 میلیارد دلار تأمین شده برای انجام عملیات اجرایی از سوی بخش خصوصی، برعهده دولت ژاپن است.

در قیاس با بسیاری از کشورهای دنیا، ژاپنی ها در زمینه کنترل شیوع کرونا عملکرد بهتری داشته اند و کل آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور کمتر از5 هزار نفر بوده است. همین موضوع سبب شده که آمار قابل توجهی از مردم ژاپن با برگزاری المپیک در این کشور مخالف باشند. طبق یک نظرسنجی انجام شده توسط سایت NHK ژاپن در ماه دسامبر سال 2020 که 1200 شرکت نماینده داشت، 63 درصد از مردم ژاپن خواستار تعویق دوباره یا لغو کلی المپیک شده اند و سایرین خواستار برگزاری مسابقات بودند. این در حالی است که IOC اعلام نموده المپیک 2020 را دوباره به تعویق نخواهد انداخت و اگر این بازی ها سال جاری برگزار نگردد به کلی لغو خواهد شد.

از طرفی برگزار نمایندگان المپیک نمی خواهند هزینه هایی که تا به امروز صرف آماده سازی و زیرساخت های لازم نموده اند، هدر برود و در نظر دارند که افزایش هزینه های خود را با افزایش درآمد از محل جذب اسپانسرهای داخلی جبران نمایند. تا به امروز 70 اسپانسر برای سرمایه گذاری در المپیک در مجموع به رقمی معادل 3.3 میلیارد دلار اعلام آمادگی نموده اند که یک رکورد محسوب می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

با توجه به همین موضوع توماس باخ رئیس IOC و برگزار نمایندگان محلی در کوشش هستند امکان لغو المپیک 2020 را به حداقل برسانند. یک مقام مطلع در واکنش به گزارش اخیر نشریه تایمز لندن مبنی بر اینکه بعضی مقامات دولت ژاپن خواستار لغو المپیک شده اند، گفت: هیچ کسی نمی خواهد اولین نفری باشد که چنین خبری می دهد اما به اجماع رسیدن درباره این موضوع بسیار سخت خواهد بود. فکر نمی کنم که این بازی ها برگزار گردد.

خبر تایمز با واکنش مستقیم مقامات ژاپنی روبرو نشده اما یوشی هیده سوگا نخست وزیر ژاپن اعلام نموده که بازی های المپیک برگزار خواهند شد. دولت ژاپن با پیشنهاد تایمز برای انتقال امتیاز میزبانی این کشور از المپیک به سال 2032 نیز مخالف است اما هر روز بر میزان مخالفان داخلی برگزاری المپیک در ژاپن اضافه می گردد و آخرین آمارهای به دست آمده از نظرسنجی های مختلف از رسیدن موافقان تعویق دوباره و حتی لغو این بازی ها به 80 درصد حکایت دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1796

به "افزایش 22 درصدی هزینه های برگزاری المپیک توکیو، اصرار دولت ژاپن و مخالفت مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 22 درصدی هزینه های برگزاری المپیک توکیو، اصرار دولت ژاپن و مخالفت مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید