اقتصاد امیرنشین دبی به ایران و هند وابسته است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: شورای مالی دبی با مخاطره آمیز خواندن وابستگی اقتصاد این امیرنشین به ایران و هند خواهان اتخاذ سیاست های جدید در جهت کاهش این وابستگی شد.

اقتصاد امیرنشین دبی به ایران و هند وابسته است

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی داو جونز، شورای مالی دبی، در گزارشی بیان کرد این امیرنشین باید سیاست های مالی خود را تغییر دهد و از وابستگی مخاطره آمیزش به تجارت با هند و ایران بکاهد.

شورای مالی دبی که به دولت امارات وابسته است، روز دوشنبه در ارزیابی ای از سیاست های تجاری دبی بیان کرد، سایر قطب های تجاری منطقه نظیر ابوظبی، قطر و بحرین می توانند بخشی از سهم صادرات و صادرات مجدد دبی را از آن خود نمایند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: فعالیت های تجاری متمرکز دبی با هند و ایران مخاطره آمیز هستند... در صورتی که تغییری در مقررات، رژیم و یا اولویت های مربوط به فعالیت های تجاری در این کشورها رخ دهد، این احتمال وجود دارد که توسعه پایدار دبی به عنوان یک قطب تجاری منطقه در آینده تضعیف گردد.

بر اساس این گزارش، دبی از دهه 1990 توانست به عنوان یکی از بزرگترین قطب های تجاری منطقه مطرح گردد. 70 درصد، یعنی نزدیک به دو سوم مبادلات تجاری دبی با هند و ایران است و بخش عمده ای از ارزش مبادلات تجاری دبی به طلا و جواهرات اختصاص دارد که این مسئله دبی را در قبال تحریم های غرب علیه ایران آسیب پذیر می سازد.

در ادامه این گزارش تاکید شده که علاوه بر تنوع بخشی به شرکای تجاری، دبی باید صادرات کالاهای تولیدی و ماشین آلات را در اولویت قرار دهد، در حالی که هم اکنون صادرات کالاهای تولیدی و ماشین آلات بخش ناچیزی از تجارت دبی را تشکیل می دهد. در این گزارش همچنین توصیه شده که دبی از مدل هنگ کنگ و سنگاپور در مبادلاتش با صادر نمایندگان محصولات با تکنولوژی پایین به صادر نمایندگان کالاهای با تکنولوژی بالا استفاده کند.

شورای مالی دبی، بازوی مشاوره مالی دولت دبی محسوب می گردد.

در این گزارش خاطر نشان شده که ابوظبی، قطر و بحرین در حال برداشتن قدم هایی برای ارتقای بنادر و زیرساخت های تجاری خود هستند و به راحتی می توانند بخش عمده سهم دبی از صادرات مجدد کالا را از آن خود نمایند، مگر اینکه امارات سیاست های خود را با شرایط جدید تطبیق دهد.

در گزارش شورای مالی دبی همچنین هشدار داده شده که ظاهرا بنادر و فرودگاه های دبی از نظر سابقه و داشتن استانداردهای جهانی شرایط بهتری دارند. اما اگر با سیاست های تجاری صحیح حمایت نشوند، این مزیت ها ممکن است از بین برود.

46

منبع: تسنیم
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 875

به "اقتصاد امیرنشین دبی به ایران و هند وابسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد امیرنشین دبی به ایران و هند وابسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید