اقساط 5 میلیونی وام تهرانی ها در قانون جهش فراوری مسکن

به گزارش تور ارمنستان ارزان، در حالی قرار است در قالب قانون جهش فراوری وام 450 میلیون تومانی برای تهرانی ها پرداخت گردد که اقساط ماهانه این تسهیلات با سود 12 درصد حدود 5 میلیون تومان است.

اقساط 5 میلیونی وام تهرانی ها در قانون جهش فراوری مسکن

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس صبح امروز با تاکید بر این که بانک مکلف به پرداخت تسهیلات هستند و در صورت عدم همراهی مطابق قانون با آن ها برخورد خواهد شد، گفت: متاسفانه بانک ها سرکش هستند و به سادگی زیر بار انجام قوانین نمی فرایند. با توجه به همین مسئله به وزیر اقتصاد پیامک زدم که برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن بانک ها را سرخط بیاورد.

وی با اعلام این که در قانون جهش فراوری مسکن تسهیلات 200 تا 450 میلیون تومانی پرداخت خواهد شد در پاسخ به پرسش تسنیم درباره سود و دوره بازپرداخت این وام ها گفت: سود وام مذکور متغییر و از 5 تا 12 درصد است. به عبارت دیگر بسته به منطقه ای که وام پرداخت می گردد سود آن هم فرق دارد و در تهران وام 450 میلیون تومانی با سود 12 درصدی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این که دوره بازپرداخت این تسهیلات 20 ساله است، ادامه داد: واحد های قانون جهش فراوری طی دو سال ساخته می شوند و پس از تحویل به متقاضیان واجد شرایط بازپرداخت تسهیلات طی یک دوره 18 ساله شروع خواهد شد.

لازم به ذکر است محاسبه مقدار اقساط وام 450 میلیون تومانی با سود 12 درصدی حاکی از آن است که تهرانی ها ماهانه باید حدود 5 میلیون تومان (4 میلیون و 954 هزار و 887 تومان) قسط پرداخت کند.

کل بازپرداخت این وام یک میلیارد و 189 میلیون تومان و کل سود تسهیلات رقمی معادل 739 میلیون تومان خواهد بود.

بعلاوه اگر قرار باشد وام 200 میلیون تومانی برای شهر های کوچک با سود 5 درصدی پرداخت گردد اقساط ماهانه آن 2.2 میلیون تومان، سود تسهیلات حدود 328 میلیون تومان و کل بازپرداخت 528 میلیون و 500 هزار تومان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2191

به "اقساط 5 میلیونی وام تهرانی ها در قانون جهش فراوری مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقساط 5 میلیونی وام تهرانی ها در قانون جهش فراوری مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید