تولید ماسک نانو با قابلیت شستشو و استفاده مجدد تا 20 بار

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ماسک نانویی در چین با قابلیت شستشو و استفاده مجدد ساخته شده است. این ماسک در آب جوش و الکل شستشو و ضدعفونی شده و مجددا تا 20 بار قابل استفاده خواهد بود.

تولید ماسک نانو با قابلیت شستشو و استفاده مجدد تا 20 بار

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، ماسک صورت قابل شستشو با کمک فناوری نانو توسط یکی از شرکت ها در چین به تولید رسید. ماسک با توجه به تقاضای بازار برای ماسک و برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا ساخته شده است. تولیدکنندگان این ماسک معتقداند که این نوع ماسک بعد از چند بار شستشو نیز قابلیت فیلتر کردن هوا را دارد.

محققان در سراسر جهان سعی در ایجاد ماسک های قابل شستشو دارند که بتوان آن ها را دوباره استفاده کرد و در عین حال، فیلتر کردن ویروس ها با این ماسک ها بعد از شستشو نیز ادامه داشته باشد.

در ماه فوریه، یک شرکت چینی شروع به تولید ماسک های قابل شستشو کرده است، ماسک هایی که دارای غشاء نانویی بوده و می تواند ویروس ها را فیلتر کند.

این شرکت که در شانگ های قرار گرفته است می گوید که این ماسک های قابل شستشو را می توان تا 20 بار شست و بعد از شستشو نیز تا 95 درصد از ذرات 0.3 میکرون را فیلتر می کند.

کمیته اقتصادی و فناوری شانگ های می گوید که این ماسک N 95 جدید که با فناوری نانو تقویت شده، بعد از ضدعفونی کردن تا ده بار قابل استفاده است.

طبق گفته مقامات این شرکت، ماسک تولید شده از نفوذپذیری هوایی بالایی برخوردار بوده و در عین حال ضدآب است. سازنده این ماسک مدعی است، کسی که طولانی مدت از این ماسک استفاده کند، احساس نمی کند که دهانش مرطوب شده است.

در داخل این ماسک، یک غشاء نانوالیاف نازک وجود دارد که می تواند 95 درصد از ذرات به قطر 0.075 میکرو را فلیتر کند، این در حالی است که قطر ویروس کرونا در حد 0.1 میکرون است.

تولیدکنندگان دریافته اند که این ماسک بعد از تمیز کردن و ضدعفونی کردن با الکل و آب جوش، قادر است تا 20 بار دوباره استفاده شود، هر چند که توصیه می شود بیش از ده بار مورد استفاده مجدد قرار نگیرد. این ماسک می تواند 200 ساعت مداوم استفاده شود که این میزان توانایی کارکرد، 20 برابر بیشتر از ماسک های معمولی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1458

به "تولید ماسک نانو با قابلیت شستشو و استفاده مجدد تا 20 بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید ماسک نانو با قابلیت شستشو و استفاده مجدد تا 20 بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید