حرکت واحدهای تولیدی به سوی ورشکستگی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد از برخی تصمیمات غیر کارشناسانه در حوزه اقتصاد، گفت: به زودی سونامی ورشکستگی واحدهای تولیدی و بیکاری را مشاهده خواهیم کرد.

حرکت واحدهای تولیدی به سوی ورشکستگی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، محمود اسلامیان در نشست مشترک هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور نگران نماینده است و بخش خصوصی باید فعال تر از گذشته در مقاب تصمیمات ناصحیح و خلاف عقل و منطق ایستادگی کند.

وی اضافه نمود: استان اصفهان به عنوان قطب صنعتی و قطب فولاد کشور با شرایط دشواری در فراوری و تامین مواد اولیه روبرو است و در همین وضعیت باید محصولات خود را با ارز 4200 تومانی در بازار بورس به صورت دستوری عرضه کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد از برخی تصمیمات غیر کارشناسانه، گفت: خشکی زاینده رود یکی از نتایج این قبیل تصمیم هاست و متاسفانه روند تصمیم گیری بر این محور ادامه دارد و به زودی سونامی ورشکستگی واحدهای فراوریی و بیکاری را مشاهده خواهیم کرد.

اسلامیان از هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران خواست که در دفاع از حقوق فعالان اقتصادی فعال تر وارد میدان شوند و اضافه نمود: واحدهای فراوریی بزرگ به سختی خود را سرپا نگه داشته اند.

رییس اتاق بازرگانی ایران در این نشست، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان یکی از اتاق های تاثیر گذار، متفاوت و خلاق بوده و همواره نقش موثری در فعالیت های اتاق بازرگانی داشته است.

غلامحسین شافعی، شورای مصاحبه دولت و بخش خصوصی اصفهان را یکی از شوراهای پیشرو و اثرگذار برشمرد و گفت: برخی شوراهای مصاحبهی استانی مانند شورای اصفهان از شورای ملی مصاحبه فعال تر عمل می نمایند.

وی همچنین با بیان اینکه تصمیمات خلق الساعه و بدون مطالعه چندی است فضای اقتصادی کشور را درگیر خود ساخته و متاسفانه در این تصمیم گیری ها از بخش خصوصی نظر نمی گیرند، تاکید نمود: وقتی دولت به بن بست می رسد، از بخش خصوصی نظر می گیرد و این درست نیست که تنها زمانی که نظام تصمیم گیری دچار مشکل اساسی گردیده، به ما رجوع گردد.

وی از مخالفت بخش خصوصی در دخالت دولت در قیمت گذاری اطلاع داد و گفت: متاسفانه در گوش تصمیم گیران پنبه است و حرف بخش خصوصی شنیده نمی گردد.

شافعی تاکید نمود: متاسفانه کارخانه تصمیم گیری دولت، ناخواسته به اثربخشی تحریم هاکمک می نماید، این در حالیست که ترامپ برای تحریم ایران وقت می گذارد اما مسئولان یک شبه با یک تصمیم چرخه فراوری و تجارت را با مشکل روبرو می نمایند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست، گفت: ساختار برنامه ریزی کشور با چالش اساسی درگیر است و مسایل متعدد حل نگردیده ای روی میز مانده است.

پدرام سلطانی تاکید نمود: در چنین شرایطی باید به سمت اصلاح اساسی ساختار پیش رویم، مساله بخش خصوصی این است که از یک حدی نمی تواند فراتر عمل کند و نظرات و مصوبات در حد ایده و تئوری باقی می ماند.

نایب رییسه اتاق بازرگانی ایران دراین نشست گفت: نبود هماهنگی بین تیم اقتصادی و رییس جمهور باعث بروز نابسامانی در فضای اقتصادی کشور گردیده است.

مسعود خوانساری از نتیجه بخش نبودن مکاتبات بخش خصوصی با دولت اطلاع داد و اضافه نمود: اتاق بازرگانی ایران در نامه های متعدد مخالفت خود را با برخی از تصمیمات اقتصادی دولت اعلام و راهکارهای اجرایی صحیح را اعلام نموده است، اما نتیجه مناسبی از این مکاتبات به دست نیامده است.

وی از فعالان اقتصادی و اتاق های بازرگانی سراسر کشور خواست که مسایل، مشکلات و راهکارهای خود را از طریق رسانه های جمعی و گروهی به اطلاع مسوولین و مردم برساند.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست، گفت: تحریم های داخلی از تحریم های خارجی بر فعالیت واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک تاثیرگذارتر است.

بهرام سبحانی با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی در دریافت حق بیمه از هر قرارداد خرید شد و گفت: فولاد مبارکه سالانه چهار هزار میلیارد تومان سنگ آهن خرید می نماید و قراردادهای بسیاری برای فراوری ورق تنظیم می گردد.

وی با انتقاد از سیاست های اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در چند ماهه اخیر، گفت: تفاوت قیمت هر کیلو ورق از درب کارخانه تا تالار بورس 2200 تومان است و این قیمت گذاری به بهانه حمایت از مصرف نماینده انجام می گردد و برای عده ای رانت ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 88

به "حرکت واحدهای تولیدی به سوی ورشکستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت واحدهای تولیدی به سوی ورشکستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید