خبرنگاران عضو انصارالله: پس از تجربه عربستان، دخالت دیگران در یمن عاقلانه نیست

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تهران - خبرنگاران - عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: پس از شکست سنگین آل سعود، دخالت نظامی دیگران از جمله ترکیه در یمن یک اقدام عاقلانه نیست.

خبرنگاران عضو انصارالله: پس از تجربه عربستان، دخالت دیگران در یمن عاقلانه نیست

عبدالوهاب المحبشی بامداد پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: در صورت ورود سربازان ترکیه به خاک یمن، سرنوشتی بدتر از متجاوزان پیش از خود خواهند داشت.

وی توضیح داد: آمریکا و اعراب خلیج فارس با همه نفت و رسانه و مزدوران آن ها، در یمن باختند و مجبور به عقب نشینی و کوشش برای یافتن راهی به منظور برون رفت از این باتلاق خود ساخته، شدند.

المحبشی گفت: درصورتی که ترکیه به میدان یمن وارد گردد، نشانه ان است که آن کشور با عقل و تدبیر اداره نمی گردد و مسئولان ترکیه به کم عقلی و کوته فکری مبتلا هستند که نه تاریخ می خوانند و نه تحولات معاصر را دنبال می نمایند.

وی اضافه نمود: فکر نمی کنیم اردوغان در صورت جدی بودن برای ورود به باتلاق یمن، از سربازان ترک استفاده کند بلکه مانند ورود به لیبی، از مزدوران خود استفاده کند.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اظهار کرد: اردوغان در سوریه که هم مرز ترکیه است و زمینه های تجاوز فراهم بود باخت و دخالت ترکیه در یمن قطعا اردوغان را به سرنگونی توسط ملت ترکیه نزدیک تر خواهد نمود.

المحبشی اضافه نمود: رئیس جمهوری ترکیه باید از سرنوشت عمر البشیر و محمد بن سلمان عبرت بگیرد زیرا در صورت تجاوز به یمن، ترک ها پیش از یمنی ها، او را به زیر خواهند کشید.

وی اضافه نمود: تجاوز به یمن برای شخص اردوغان، دولت و نظامیان این کشور، خاتمه خوشی نخواهد داشت.

بعضی رسانه های منطقه و آفریقا در چند روز گذشته اخباری را مبنی بر انتقال صدها دستگاه خودرو و تجهیزات نظامی ترکیه به بنادر بعضی کشورهای آفریقایی منتشر کردند.

این رسانه ها به نقل از بعضی منابع، مقصد این تجهیزات را یمن اعلام نموده اند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی، تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد، اما پس از گذشت 6 سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

تجاوز وحشیانه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی اکنون وارد هفتمین سال شده است و مقاومت مردم یمن باعث شده تا نیروهای مسلح و کمیته های مردمی این کشور با راهنمایی جنبش انصارالله به پیروزی های سیاسی و نظامی ارزشمندی دست یابد و متجاوزان را در اندیشه راهکارهایی از جمله ارائه پیشنهادها و ابتکارات صلح برای خارج شدن از باتلاق جنگ یمن فرو برده است.

در طی این سال ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن ها را زنان و بچه ها تشکیل می دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده های سعودی جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1934

به "خبرنگاران عضو انصارالله: پس از تجربه عربستان، دخالت دیگران در یمن عاقلانه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عضو انصارالله: پس از تجربه عربستان، دخالت دیگران در یمن عاقلانه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید