دانشجویان واکسن نزده امکان حضور در دانشگاه را ندارند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، رئیس دانشگاه تهران گفت: امکان پذیرش دانشجویانی که اصلا واکسن نزدند در این ترم وجود ندارد.

دانشجویان واکسن نزده امکان حضور در دانشگاه را ندارند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری اضافه نمود: آموزش دانشگاه ها از جمله دانشگاه تهران از روز 14 فروردین 1401 طبق اطلاعیه ای که هفته آخر اسفند برای دانشجویان و استادان اعلام کردیم در همه مقاطع تحصیلی کاملا به صورت حضوری برگزار می گردد.

وی ادامه داد: برای عملیاتی شدن چنین تصمیمی باید بستر ها و زیرساخت های لازم فراهم می شد که این کار انجام شد.

مقیمی با بیان اینکه یکی از مسائل اساسی که باید پیگیری می کردیم بحث خوابگاه ها بود، اضافه نمود: بر اساس اطلاعیه ای که اعلام کردیم نام نویسی خوابگاه ها از سوم فروردین شروع و تا 11 فروردین ادامه پیدا خواهد نمود و اسکان دانشجویان در خوابگاه ها از 13 فروردین انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران حدود 15 هزار دانشجوی خوابگاهی دارد، اضافه نمود: دانشگاه تهران علاوه بر شهر تهران در شهر های مختلف از جمله کرج، قم، پردیس، فارابی و ورامین، مجموعه دانشکده های ابوریحان در کاسپین در شمال کشور و فومن، دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه تهران، تزریق دو دز واکسن را از شرایط نام نویسی دانشجویان در خوابگاه ها بیان نمود و گفت: بر اساس آمار ها متاسفانه حدود 8 درصد دانشجویان یعنی حدود 1200 نفر، کمتر از دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند؛ حدود 4 درصد اصلا واکسن نزدند و 4 درصد فقط یک دز واکسن را دریافت کردند بنابراین از پذیرش این دانشجویان که متقاضی خوابگاه هم هستند معذوریم.

مقیمی ادامه داد: مرکز بهداشت دانشگاه تهران تمهیداتی را اندیشیده است و برای دانشجویانی که واکسن کرونا را دریافت نکردند واکسن را تزریق می نماید.

وی اضافه نمود: آمادگی داریم بلافاصله دز دوم واکسن را به کسانی که یک دز واکسن را دریافت کردند تزریق کنیم و آن ها را پذیرش کنیم، اما امکان پذیرش دانشجویانی که اصلا واکسن نزدند در این ترم وجود ندارد.

رئیس دانشگاه تهران تاکید نمود: حفظ سلامت دانشجویان و استادان مهم ترین اولویت دانشگاه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2391

به "دانشجویان واکسن نزده امکان حضور در دانشگاه را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان واکسن نزده امکان حضور در دانشگاه را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید