رئیس مجلس انگلیس با رای گیری درباره توافق جدید برگزیت مخالفت کرد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، رئیس مجلس عوام انگلیس روز دوشنبه بر خلاف نظر دولت این کشور با رای گیری برسر توافق جدید برگزیت مخالفت کرد و به این ترتیب احتمال تاخیر برگزیت قوت گرفت.

رئیس مجلس انگلیس با رای گیری درباره توافق جدید برگزیت مخالفت کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

جان برکو طی سخنانی در مجلس با بیان این استدلال که شرایط از روز شنبه که نمایندگان به لایحه تمدید مهلت برگزیت رای موافق دادند، تغییری ننموده و مطرح نمود اجازه نخواهد داد که نمایندگان درباره توافق برگزیت رای گیری نمایند.

وی اضافه نمود: دولت ممکن است ادعا کند که اوضاع از روز شنبه تغییر نموده چون نخست وزیر نامه درخواست برای تاخیر مهلت برگزیت را به اروپا ارسال نموده اما در اصل محتوای توافق تغییری ننموده است.

انگلیس و اتحادیه اروپا پنجشنبه گذشته درباره نحوه اجرای برگزیت توافق کردند. این توافق عصر همان روز از سوی 27 کشور عضو شورای اروپا به تائید رسید.

جانسون شنبه گذشته قصد داشت تا توافق جدید را در مجلس به رای گذارد. با این حال نمایندگان با اکثریت آراء به لایحه ای درباره تمدید مهلت برگزیت و تعویق انجام رای گیری درباره توافق جدید، رای موافق دادند.

نخست وزیر انگلیس شنبه گذشته در نامه ای بدون امضاء، خطاب به دونالد توسک رئیس شورای اروپا خواهان تمدید مهلت اجرای برگزیت شد. جانسون در این نامه تقاضای نموده تا برگزیت به مدت 3 ماه یعنی تا 31 ژانویه 2020 به تاخیر بیفتد.

منابع خبری می گویند نخست وزیر انگلیس نامه دومی را نیز ارسال نموده و در آن نوشته که به باور او، تاخیر در اجرای برگزیت اشتباه است. جانسون در نزدیک به سه ماه گذشته که سکان دولت را به دست گرفته، بارها اعلام نموده است که مخالف تاخیر برگزیت و به هر قیمتی انگلیس را تا انتها ماه جاری میلادی از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود.

اتحادیه اروپا تاکنون دو بار مهلت برگزیت را به دلیل مخالفت قانون گذاران انگلیس با نحوه اجرای برگزیت به تاخیر انداخته است. اروپایی ها مایل نیستند که تقصیر خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به گردن آنها بیفتد.

شنیده ها حاکی است که مقامات اتحادیه اروپا مخالفتی با تمدید برگزیت، برای جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا ندارند. حتی گفته می گردد، این آمادگی وجود دارد که برای تاخیر سه ماهه، مراتب به وسیله مکاتبه میان سفرای کشورهای اروپایی در بروکسل و بدون احتیاج به برگزاری نشست فوق العاده سران اروپا پیگیری گردد.

مقامات رسمی اروپا تاکنون به آخرین تحولات مجلس انگلیس واکنش نشان نداده اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 719

به "رئیس مجلس انگلیس با رای گیری درباره توافق جدید برگزیت مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس انگلیس با رای گیری درباره توافق جدید برگزیت مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید