طرح ممانعت از برگزیت بی توافق در مجلس انگلیس به رأی گذاشته می گردد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، طرحی که نخست وزیر انگلیس را به دستیابی به توافق برای خروج از اتحادیه اروپا ملزم می نماید، قرار است در مجلس انگلیس به رأی گذاشته گردد.

طرح ممانعت از برگزیت بی توافق در مجلس انگلیس به رأی گذاشته می گردد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس انگلیس با وجود هشدار جانسون در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام، میخواهد لایحه ای را آنالیز کند که از اقدام بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در 31 اکتبر (9 آبان) جلوگیری می نماید.

حتی گروهی از هم حزبی های جانسون هم گفته اند که به این طرح رأی مثبت می دهند.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، این طرح جانسون را ملزم می نماید که یا با اتحادیه اروپا در خصوص نحوه خروج به توافقی مدون برسد یا بار دیگر ضرب الاجل خروج را به تعویق بیاندازد.

یک مقام دولت انگلیس گفته چنانچه نمایندگان مجلس قصد اخلال در برنامه های دولت برای برگزیت داشته باشند، نخست وزیر انگلیس روز 14 اکتبر (22 مهر) انتخابات زودهنگام برگزار خواهد نمود.

این خبر در شرایطی منتشر شده که جانسون با بیان اینکه شانس توافق با اتحادیه اروپا افزایش یافته گفته است که نمی خواهد انتخابات برگزار کند.

جانسون گفت چنانچه اتحادیه اروپا بر این باور باشد که نمایندگان انگلیسی قصد دارند در برگزیت تأخیر بی مورد ایجاد نمایند، در روند کار اخلال ایجاد خواهد شد.

ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به مجلس ارائه کرد اما قانون گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد سال جاری با اعلام شکست کوشش هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را بیان کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) رسماً از سمت خود استعفا داد.

بوریس جانسون وعده داده است که روز 31 اکتبر، مهلت برگزیت، لندن با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

جانسون در سخنرانی دوشنبه گفت تحت هیچ شرایطی خواهان تأخیر در اجرای برگزیت از سوی اتحادیه اروپا نخواهد شد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 578

به "طرح ممانعت از برگزیت بی توافق در مجلس انگلیس به رأی گذاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ممانعت از برگزیت بی توافق در مجلس انگلیس به رأی گذاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید