راهنمای تور پکن چین

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تاریخچه چند هزار ساله چین برای مردمش بسیار افتخار آمیز است، جایی که دیواری بزرگ به دور آن پیچیده شده و جاده ای وسیع که از دل چین به اروپا راه یافته است، پکن سالها حرف برای گفتن دارد، سرزمینی که هر بار به آن سفر کنید چیزهای جدیدی برای دیدن و کشف خواهید یافت، در ادامه راهنمای سفر کوتاهی به پکن را برایتان آماده کرده ایم که گوشه ای که از این سفر ماجراجویانه خواهد بود.

راهنمای تور پکن چین

پکن شهری تاریخی، با قدمت چند هزار ساله است که به عنوان پایتخت رسمی کشور چین، به رسمیت شناخته می شود. کشور پهناور پکن، دارای مساحتی حدود 16.808 کیلومتر مربع می باشد و 21.71 میلیون نفر را در خود جای داده است. وجود آثار تاریخی با ارزشی که قدمتشان به 5000 سال می رسد و همچنین جاذبه های دیگری که در پکن به چشم می خورند باعث شده اند، تا شهر پکن به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در قاره آسیا شناخته شود و سالانه گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط دنیا، به تور چین جذب نماید.

بهترین زمان سفر به پکن

شهر پکن، شهری بارانی همراه با تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد و خشک می باشد و هر فصلی از سال در آن، زیبایی خاص خود را دارد. لیکن شواهد نشان می دهد که ماه های سپتامبر و اکتبر که مقارن با فصل پاییز در این شهر هستند، بهترین زمان سفر به پکن می باشد. پکن در فصل پاییز شهری طلایی و خارق العاده است و تمامی گردشگران تور چین را مسحور می کند. البته تابستان ها نیز فصلی پر رفت و آمد برای پکن به شمار می آید و با این که گرمای هوا آزار دهنده است، گردشگران بسیاری در فصل تابستان به پکن سفر می کنند.

هزینه اقامت و خوردن غذا در پکن

صنعت گردشگری در شهر پکن، پیشرفت های زیادی نموده است و امروزه این شهر آسیایی تبدیل به یکی از محبوب ترین مراکز گردشگری دنیا شده است. همین مساله باعث شده است تا هتل ها و اقامتگاه های بسیار زیادی در این شهر احداث شود؛ بدین ترتیب امکان اقامت برای افراد با سلایق و بودجه های متفاوت فراهم گردد.

اقامت در هتل های پکن، از شبی 300 هزارتومان آغاز می شود و به شبی 1 میلیون و 500 هزار تومان می رسد. در این بین پانسیون ها، متل ها و هاستل های متعددی نیز وجود دارند، که امکان اقامت به ارزان ترین شکل ممکن را نیز برای گردشگران فراهم می نمایند. در مورد خورد و خوراک نیز می توان گفت که هزینه غذا در این شهر چندان گران نبوده و هر وعده غذای یک نفره در رستوران های معمولی این شهر حدودا 30 یوان قیمت دارد. لازم به ذکر است که هر یوان برابر با 9000 ریال ایران است.

هزینه حمل و نقل و بازدید از دیدنی های پکن

شبکه حمل و نقل عمومی در پکن، شامل مترو، اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و دوچرخه می باشد و همچنین گردشگران می توانند نسبت به کرایه ماشین شخصی در پکن اقدام نمایند. استفاده از تاکسی معمولا گران ترین روش حمل و نقل در پکن می باشد و هزینه رفت و آمد با سایر وسائل حمل و نقل عمومی در حدود 3 یوان برای هر نفر تخمین زده می شود.

پکن دارای اماکن گردشگری بسیار زیادی می باشد که بازدید از هر یک، بخشی از روز شما را به خود اختصاص می دهد. معمولا بازدید از این اماکن تاریخی و دیدنی هزینه چندانی ندارد و برخی از آن ها دارای هزینه ای بسیار کم به عنوان ورودی می باشند. شهر ممنوعه پکن، قصر تابستانی، هپی والی پکن، دریاچه هوهای، پارک بی های، پارک آب واتر کیوب، دیوار بزرگ چین و شهر بازی شیجینگ شان پکن از جمله معروف ترین اماکن دیدنی شهر پکن می باشند که توجه تمام گردشگران را به خود جلب نموده و سالانه میزبان افراد زیادی از سراسر دنیا می باشند و بازدید از آن ها هزینه بسیار کمی را با خود به همراه دارد.

انتشار: 15 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 64

به "راهنمای تور پکن چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای تور پکن چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید