رشته های علوم پزشکی اعتباربخشی می شوند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت مقرر کرد تا اعتبار بخشی کلیه رشته ها در سال 1400 و 1401 برنامه ریزی گردد.

رشته های علوم پزشکی اعتباربخشی می شوند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت، همگرایی علوم و بعلاوه ایجاد ارتباط بیشتر علوم پایه و بالین را مصوب کرد. در این مصوبه بعلاوه تاکید شد تا بستر همکاری در دانشگاه ها فراهم گردد و تدابیری اندیشیده گردد تا مسائل و موانع صنفی بین متخصصین علوم پایه و بالینی موجب بروز خلل در روابط علمی بین این دو نگردد.

بر اساس این مصوبه باید موانع ساختاری و قانونی در جهت حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم رفع گردد. در این راستا هم لازم است برنامه های آموزشی همسو با رسالت دانشگاه های نسل سوم تدوین و بازنگری شوند.

بعلاوه مصوب شد برای تقویت پاسخگویی اجتماعی در بین جامعه دانشگاهی اعم از استاد و دانشجو، لازم است این مقوله به اسم یک محور کلیدی در فعالیت گروه های آموزشی در نظر گرفته شده و با اعمال تغییرات و تمهیدات الزم در آیین نامه ها و قوانین داخلی دانشگاه ها از جمله آیین نامه ارتقا بستر سازی الزم صورت پذیرد.

تشکیل کمسیون های بین رشته ای علوم توانبخشی، علوم مراقبتی و علوم بهداشتی مورد تایید شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت نهاده شد و مقرر شد در مورد سایر رشته های به جای مانده هم این کمیسیون ها تشکیل گردد.

بعلاوه در شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت برنامه اعتبار بخشی دبیرخانه و فرایند های آن مورد تایید نهاده شده و مقرر شد برای اعتبار بخشی کلیه رشته ها در سال جاری و سال آینده برنامه ریزی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2141

به "رشته های علوم پزشکی اعتباربخشی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های علوم پزشکی اعتباربخشی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید