تور ترکیه اقساطی: رشد مالی ترکیه رکورد زد!

به گزارش تور ارمنستان ارزان، رشد مالی ترکیه در سه ماهه دوم سال جاری به بالاترین سطح تاریخ معاصر خود رسید.

تور ترکیه اقساطی: رشد مالی ترکیه رکورد زد!

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه اقساطی در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تریدینگ اکونومیکس، در سه ماهه دوم سال 2021 اقتصاد ترکیه 21.7 درصد عظیم شده که این رشد در مقایسه با مدت مشابه دوره قبل 14.5 درصد بیشتر شده است. این نرخ بعلاوه 3.8 درصد از نرخ پیش بینی شده به وسیله اقتصاددانان بیشتر بود. این رشد مالی که چهارمین رشد فصلی مثبت متوالی ثبت شده ترکیه در سال 2020 محسوب می گردد بیش از همه تحت تاثیر رشد صنعت با مثبت مصارف خانوار با 22، 9 درصد نهاده شد. رشد بخش سرمایه گذاری ثابت 20.3 درصد و ساخت و ساز 16.4 درصد مقدار گیری شده است. از سوی دیگر مخارج دولتی 4.2 درصد و املاک 1.8 درصد رشد داشته اند.

پیش بینی می گردد سال آینده و با بازگشت تدریجی سطوح فعالیت های مالی به مقدار قبل از شیوع کرونا، اقتصاد ترکیه 4.5 درصد رشد خواهد نمود.

پیش از شیوع کرونا، دولت ترکیه دستیابی به رشد پنج درصدی را پیش بینی نموده بود. آخرین بار در سال 2009 اقتصاد ترکیه بر مبنای سالانه رشد منفی را تجربه نموده و به مقدار 4.7 درصد کوچک شده بود. بین سال های 2010 تا 2018 ترکیه پیروز شده بود با دستیابی به رشد مبه وسیله سالانه بالای پنج درصدی به یکی از سریع ترین اقتصادهای جهانی تبدیل گردد. با این حال در سال 2018 بحران ارزی ترکیه جهت این رشد را متوقف کرد و شیوع کرونا هم بر مسائل مالی اضافه کرد.

پیش از این رجب طیب اردوغان- رییس جمهور ترکیه در سخنانی با اشاره به اینکه اقتصاد این کشور به تدریج در حال بازگشت به سطوح قبل از شروع کرونا است، اضافه کرده بود: حجم فراوری ناخالص داخلی ترکیه در آینده از یک تریلیون دلار عبور خواهد نمود. گفتنی است که طبق اعلام مرکز آمار ترکیه، حجم فراوری ناخالص داخلی این کشور در سال قبل 717.1 میلیارد دلار لندازه گیری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2132

به "تور ترکیه اقساطی: رشد مالی ترکیه رکورد زد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه اقساطی: رشد مالی ترکیه رکورد زد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید