سخنگوی دولت آلمان: اجرایی شدن اینستکس طولانی تر از پیش بینی ها شده است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان خاطرنشان کرد که اجرایی شدن ایجاد کانال اقتصادی برای ارتباط ایران و اروپا طولانی تر از پیش بینی ها شد.

سخنگوی دولت آلمان: اجرایی شدن اینستکس طولانی تر از پیش بینی ها شده است

با تور آلمان از پیشرفته ترین کشور اروپایی دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از دویچه وله، وی در نشست خبری روز چهارشنبه تاکید نمود: در حال حاضر باید آخرین اقدام های لازم برای اجرایی شدن این همکاری انجام گردد. این موضوع شامل ایران برای انجام اقدام های لازم از طرف خودش هم می گردد.

سازوکار حمایت از مبادلات تجاری یا اینستکس توسط آلمان، فرانسه و بریتانیا، اوایل فوریه سال 2019 (بهمن 1397) نهایی و ثبت شد.

مقر این گروه در پاریس فرانسه است، مدیریت اجرایی آن را آلمان بر عهده دارد، بریتانیا نیز رئیس کمیته نظارت است. سه ماه پس از ایجاد اینستکس، شرکت ایرانی آن نیز 29 آوریل (9 اردیبهشت) نیز به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگاران، اظهارات این مقام دولت آلمان در حالی مطرح می گردد که آخرین دور مذاکرات کارشناسی هیأت های ایرانی و سه کشور اروپایی روز سه شنبه در بروکسل برگزار گردید.

اتحادیه اروپا اخیر اعلام نمود که اروپا سهم خود از تأمین اقتصادی ساز و کار اقتصادی ویژه با ایران (اینستکس / ساحات) را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 442

به "سخنگوی دولت آلمان: اجرایی شدن اینستکس طولانی تر از پیش بینی ها شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی دولت آلمان: اجرایی شدن اینستکس طولانی تر از پیش بینی ها شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید