سطحی نگری آفت شعر جوان امروز شده است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، حمیدرضا اکبری در گفت وگو با خبرنگاران ، با بیان اینکه ادبیات جوان ما در دوحوزه شعر و داستان سمت و سو ندارد، بیان کرد: شعر و داستان جوان ما از تجربه خالی است و به سمت سفارشی شدن گرایش دارد. انچه باید در یک جریان ادبی باشد در شعرو داستان جوان معاصر ما دیده نمی گردد.

سطحی نگری آفت شعر جوان امروز شده است

این شاعر با تاکید بر اینکه شاعران و نویسندگان جوان ما در انجام رسالت خود ضعیف عمل می نمایند، گفت: بی گمان در ادامه این حرکت، ما شاهد ورود نوعی آسیب فرهنگی بر جامعه خواهیم بود. باید در جست وجوی عواملی که موجب زوال و انحطاط شعر در جامعه است پرداخت باشیم و اگر ادبیات از ابتذال و سطحی نگری مصون بماند شعر جوان رشد خواهد نمود.

اکبری تاکید نمود: اگر جریان ادبی جوان ما متعالی و عاری از ابتذال گردد در جامعه معاصر و مدرن تأثیر شگرفی خواهد گذاشت. اگر تفکر منفعلانه و خنثی بر ادبیات معاصر ما سایه اش ادامه داشته باشد بر مخاطبان شعر هم تأثیر خواهد گذاشت و شعر به انحطاط و سطحی شدن سوق داده می گردد و به یک جریان سودآور صنعتی تبدیل خواهد شد.

وی بیان نمود: متاسفانه امروزه با چاپ مجموعه شعر های فراوان و به وجود آمدن این نگرش در بین شاعران جوان که می خواهند مجموعه شعر خود را هرچه سریع تر، به چاپ برسانند بی آنکه تجربه و دنیا بینی در سرودن شعر ارزشمند کسب نموده باشند روبرو هستیم. فراوری انبوهی از محصولات بی محتوای شعر و عرضه آثار سطحی آفت شعر جوان به شمار می رود.

از حمیدرضا اکبری تا به امروز 43 کتاب منتشر شده که از جمله آنها می توان به من جنازه یک عشقم، شکل من باید بشوی، یوغ به گردن شیون من زد، با عطر مقدس کلمات، تمام نام های زیبا تویی و اسب باید بشوی تا نجیب بمیرم اشاره نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2621

به "سطحی نگری آفت شعر جوان امروز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطحی نگری آفت شعر جوان امروز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید